۱۵ شهریور ۱۳۹۴، ۱۰:۲۲
کد خبر: 81749149
T T
۰ نفر
ماهانه به طور میانگین30 مورد زلزله در استان همدان ثبت شده است

همدان-ایرنا- مدیركل مدیریت بحران استانداری همدان گفت: به طور میانگین ماهانه 25 تا 30 مورد زلزله بالای 1.5 ریشتر در این استان ثبت شده است.

علیمردان طالبی یكشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:با توجه به زلزله خیز بودن همدان مطالعه پهنه بندی خطر در این استان انجام شده است.
وی اظهار كرد: نخستین مطالعه وضعیت زلزله خیزی استان همدان را یك كنسرسیوم صورت داد همچنین مركز تحقیقات ساختمان و مسكن وزارت راه و شهرسازی نیز مطالعاتی در این زمینه داشته است.
وی اضافه كرد: طبق یافته های مطالعاتی دو قسمت جنوب غرب و شمال شرق استان همدان كه شامل شهرستان های رزن و نهاوند می شود زلزله خیز هستند.
مدیركل مدیریت بحران استانداری همدان اضافه كرد: شهرستان نهاوند به گسل زلزه زاگرس و شهرستان رزن به گسل زلزله منطقه آوج و حسن آباد نزدیك است.
طالبی اضافه كرد: برای جلوگیری از افزایش تلفات جانی و خسارت های مالی هنگام بروز زلزله، دوره های آموزشی و تمرین آمادگی برای مدیران و اقشار مختلف برگزار شده است.
وی افزود: البته بر روند ساخت و ساز در دو شهرستان نهاوند و رزن به علت زلزله خیز بودن نظارت بیشتری شده و حساسیت در این دو منطقه بیشتر است.
طالبی بیان كرد: البته این به معنای غافل شدن از برگزاری دوره های آمادگی و نظارت بر روند ساخت و ساز در سایر نقاط استان همدان نیست.
مدیركل مدیریت بحران استانداری همدان گفت: با وجود اینكه آمادگی برای مقابله با بلایای طبیعی امری نسبی است و قابل ارزیابی نیست ولی همدان آمادگی خوبی نسبت به سایر استان ها در این ارتباط دارد.
طالبی افزود: در 24 ساعت گذشته(از شنبه) شهر نهاوند چهار بار لرزید و زلزله هایی به بزرگی یك و شش دهم تا 3.2 به صورت متناوب در آن بوقوع پیوست كه هیچیك از آنها خسارتی در پی نداشته است.
از 34 مورد بلایای طبیعی، 23 مورد در این استان اتفاق می افتد.
7526 / 6993

سرخط اخبار استان‌ها