۲۳ شهریور ۱۳۹۴، ۲۰:۰۷
کد خبر: 81759664
T T
۰ نفر

99 درصد دانش آموزان همداني در مدارس نام نويسي كردند

۲۳ شهریور ۱۳۹۴، ۲۰:۰۷
کد خبر: 81759664
99 درصد دانش آموزان همداني در مدارس نام نويسي كردند

همدان - ايرنا - رييس اداره ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات اداره كل آموزش و پرورش همدان گفت: تاكنون 99 درصد از دانش آموزان اين استان براي سال تحصيلي 95-94 در مدارس اين استان نام نويسي كردند.

حسن رجبي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: تاكنون 266 هزار و 983 دانش آموز در مقاطع مختلف تحصيلي نام نويسي كردند كه اين تعداد در سال گذشته 272 هزار دانش آموز بوده است.
وي با بيان اينكه ميانگين ثبت نام در مدارس استان 99 درصد است گفت: بالاترين ثبت نام با 101 درصد مربوط به منطقه گل تپه و كمترين ثبت نام با 94.3 درصد مربوط به شهرستان تويسركان است.
رجبي با تاكيد بر اينكه سياست دولت پوشش 100 درصدي تحصيلي است ادامه داد: مدارس تا پايان شهريور ماه براي ثبت نام از دانش آموزان داير است و كساني كه به دلايل مختلف از جمله تجديدي موفق به نام نويسي نشدند در اسرع وقت به مدارس مراجعه كرده و براي ثبت نام اقدام كنند.
وي اضافه كرد: با توجه به توزيع متوازن رشته اي بر اساس برنامه پنجم توسعه دانش آموزان براي نام نويسي در رشته هاي مختلف ساماندهي شدند.
رجبي با بيان اينكه هيچ مشكلي در روند نام نويسي دانش آموزان استان همدان وجود نداشته است اضافه كرد: بر اساس مصوبه مجلس 40 درصد از دانش آموزان بايد در مدارس فني نام نويسي كنند و بقيه نيز متناسب درصدي كه اعلام شده تقسيم بندي شدند .
به گفته وي نام نويسي مدارس در دوره ابتدايي از ابتداي خرداد ماه و در بقيه دوره ها از يكم تيرماه آغاز شد و بر اساس سامانه سناد 15 مرداد پايان مهلت قانوني ثبت نام بود كه تمديد شد.
استان همدان 272 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصيلي دارد.
2087/6993