رم - دبيركل انجمن عربي ايتاليايي 'الصداقه' و خبرنگار روزنامه لبناني السفير، آمريكا و انگليس را بزرگترين دروغ پردازان جهان خواند و گفت كه سال 2011 با دروغ پردازي هاي بزرگ اين دو كشور استعمارگر و جنگ افروز، همراه بود.

'طلال خریس'، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در رم، گفت: در 20 سال اخیر شاهد دروغ گویی های زیادی برای توجیه تجاوزات نظامی آمریكا، انگلیس و برخی دیگر از كشورهای اروپایی بودیم كه حاصل آن قتل عام و بی خانمانی میلیون ها انسان بی گناه بود، ولی هیچكس هرگز عذرخواهی نكرد.

وی افزود: امریكا و انگلیس همواره به دروغ سازی پرداخته و ترویج كنندگان كارگاه دروغ جهانی هستند و حال سووال این است كه این دروغ ها به جز قتل عام و كشتار مردم ، به چه دردی خورده اند.

این خبرنگار مشهور روزنامه لبنانی السفیر،گفت : این دو كشور بخاطر سیاست 'دو اندازه' و 'دو وزنه' در سراسر جهان بویژه در خاورمیانه، پی در پی در حال شكست خوردن هستند.

وی گفت: متاسفانه بسیاری از خبرنگاران ایتالیایی از روی تنبلی و یا نداشتن علم و آگاهی، بلندگوی اخبار و دروغ های امریكا شده اند و آنرا تكرار می كنند؛ وسایل ارتباطاتی بسیاری وجود دارد اما همواره همان خبرهایی تكرار شد كه از سوی سرویس های اطلاعاتی استكباری برای پنهان كردن برخی سناریوها ساخته می شوند.

وی افزود: سازمان سیا، پس از انتشار اخبار دروغین در باره نقش حزب الله در كنار نیروهای دولتی سوری علیه اپوزیسیون یك دروغ دیگر ساخت؛ كارگاه دروغ سازی امریكا اغلب مشتریان اروپایی پیدا می كند كه دنباله روی واشنگتن و لندن هستند.

این خبرنگار مشهور مقیم ایتالیا افزود: اخیرا نیز یك دروغ دیگر ساخته و پرداخته شد كه كسی آنرا باور نكرد، اینكه حزب الله كه از سوی امریكا یك سازمان تروریستی محسوب می شود در قاچاق مواد مخدر و پولشویی برای دور زدن تحریمات نقش داشت؛ البته این دروغ در روزنامه ها منتشر نشد زیرا دروغ دیگری مبنی بر توطئه ایران برای به قتل رساندن سفیر عربستان در امریكا، آنرا تحت الشعاع قرار داد.

وی گفت: واقعیت این است كه امریكا و رژیم صهیونیستی متحمل ضربات بزرگی در زمینه سیاسی، نظامی و جاسوسی شده اند.

دبیر كل انجمن عربی ایتالیایی الصداقه ، گفت : برتری امریكا همواره شكننده تر شده و مورد اخیر شكار هواپیمای جاسوسی بدون سرنشین این كشور ،حاكی از توانمندی جمهوری اسلامی ایران است؛ شكاری كه یك موفقیت بزرگ محسوب می شود.

وی افزود: روزنامه های معتبر امریكا توجیه دولت این كشور را نفی كرده و اعلام كردند كه هواپیما یك عیب فنی پیدا كرده بود. نیروهای مسلح ایران توانستند كنترل هواپیما را بدست گرفته و بدین صورت نقطه ضعف این تكنولوژی پیشرفته هوایی امریكایی را شناسایی كنند كه خود شكستی بزرگ برای امریكا است.

وی گفت: اوباما عقب نشینی از عراق را یك پیروزی بزرگ خواند، ولی به عقیده تحلیلگران این یك پیروزی نبود، بلكه برعكس امریكا هزاران سرباز خود را از دست داد و عراق از هم گسسته شده و نیم میلیون نفر كشته شدند.

وی افزود:چطور می توان صحبت از پیروزی در عراق كرد، وقتی در فلوجه عقب نشینی امریكایی ها را جشن می گیرند و پرچم امریكا و اسراییل را به آتش می كشند.

این خبرنگار مقیم ایتالیا ،گفت: سیاست های امریكا در خاورمیانه و در قبال ایران با شكست مواجه شده است و این نه فقط برای اینكه ایران از سال 1978 تاكنون در مقابل سلطه گری واشنگتن مقاومت كرده، بلكه به این دلیل كه صحنه به نفع ایران و به زیان امریكا رو به تغییر است .

وی افزود: با خواندن روزنامه های روسی می توان فهمید كه یك جنگ سرد واقعی وجود دارد. روسیه براین باوراست كه غرب و امریكا پس از جنگ لیبی از حد خود گذشته و بارها مقامات روسی اظهار داشتند كه روشن كردن چراغ سبز برای جنگ علیه لیبی یك اشتباه بود.

اروپام ** 2171**1596**2047**