۴ دی ۱۳۹۰، ۱۰:۳۸
کد خبر: 30729973
T T
۰ نفر

ساري - مديركل شيلات مازندران گفت : ظرفيت توليد انواع آبزي در اين استان از مرز 80هزار تن در سال فرارتر رفته است.

' حسن حبیب نژاد ' روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در آمل افزود : این ظرفیت تولید ماهیان پرورشی گرم آبی ، سردآبی و دریایی را شامل می شود.

وی با بیان اینكه مازندران با تولید سالانه بیش از 40 هزار تن انواع ماهیان پرورشی گرم آبی ، بیشترین تولید كشور را دارد ، گفت : این مقدار تولید و پرورش ماهیان گرم آبی حدود 26 درصد تولید كشور را شامل می شود.

مدیركل شیلات مازندران میزان تولید ماهیان سردآبی استان را حدود 15هزار تن در سال برآورد كرد و افزود : مازندران در این زمینه نیز با در اختیار داشتن 5/12 درصد تولید كشور ، رتبه دوم را دارد.

وی بر ضرورت استفاده از فناوری روز و دانش آبزی پروری در تمامی مراحل تولید تاكید كرد و ادامه داد : مازندران از ظرفیت بالای شیلاتی برخوردار است و تولید كنندگان می توانند با به كارگیری دانش فنی و علمی آبزی پروری و شركت در دوره های آموزشی تخصصی و علمی هزینه تولید را كاهش و بهره وری و كیفیت تولید را افزایش دهند.

حبیب نژاد سرانه مصرف ماهی در مازندران را 11كیلوگرم و بالاتر از میانگین كشوری اعلام كرد و گفت : هم اكنون سرانه مصرف ماهی در كشور هشت كیلوگرم است.

وی همچنین به ممنوعیت صید ماهیان خاویاری از دریای خزر به مدت پنج سال بر اساس تصمیم اخیر مسوولان كشورهای حاشیه این دریا در اجلاس باكو اشاره كرد و افزود : این تصمیم به منظور حفاظت و تكثیر ذخایر ماهیان خاوری در دریای خزر اتخاذ شده است.

مدیركل شیلات مازندران گفت : ایران در بحث حفاظت از ذخایر دریای مازندران با حضور یگان های حفاظت اقدامات موثری داشته و از طریق مراكز تكثیر ماهیان خاویاری و رهاسازی آن در دریای خزر نیز برای این منظور تلاش كرده است.ك/3

7327/1654