۶ دی ۱۳۹۰، ۱۲:۳۶
کد خبر: 30734108
T T
۰ نفر

قزوين - نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه قزوين گفت: با توجه به توطئه هاي دشمنان در عصر كنوني، ترويج فرهنگ ايثار و شهادت در جامعه بويژه بين نسل جوان ضروري است.

به گزارش ایرنا، آیت الله 'هادی باریك بین' روز سه شنبه در بازدید از مراحل ساخت مجموعه مستند تلویزیونی 'مردان هور' افزود: شناساندن بیشتر شهدای هشت سال دفاع مقدس به نسل جوان ضروری است.

وی اظهار داشت: نسل جوان ما با رسیدن به موفقیت های بزرگ علمی و قبول مسوولیت های سنگین موجبات سرافرازی و پیروزی انقلاب اسلامی را بیشتر از گذشته فراهم كرده است.

نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری، رشد همه جانبه نظام مقدس جمهوری اسلامی را مرهون فداكاری های رزمندگان و شهدا دانست و اظهار داشت: رزمندگان و شهدای گرانقدر در دوران دفاع مقدس هیچ گونه دلبستگی به ظاهر دنیوی نداشتند و همین امر موجب شد تا آنان با قلبی آرام و سرشار از ایمان در برابر دشمن تا دندان مسلح بایستاند.

آیت الله باریك بین، حراست نظام برآمده از خون شهدا را با اهمیت دانست و خاطر نشان كرد: باید بدانیم كه برچیده شدن سلطه طاغوت و برپایی نظام اسلامی به چه قیمتی و با ریخته شدن چه خونهایی حاصل شده است كه باید قدر این نظام را دانسته و از ارزشهای آن حفاظت كنیم.

وی تصریح كرد: با یاد شهدا متوجه می شویم كه این نظام راحت به دست نیامده و باید از ارزشهای والای شهدا حفاظت و پاسداری كنیم.

آیت الله باریك بین، ضمن قدردانی از كارگردان و تهیه كننده این مستند ارزشمند و گنجینه ای ماندگار اضافه كرد: شهدا به شما عوامل و دست اندركاران مجموعه به طور یقین كمك خواهند كرد، زیرا كار شما بزرگ والهی بوده و در نزد خداوند نیز دارای اجر و پاداش است.

گزارش ایرنا حاكی است، در پایان 'فرهاد مختاری' تهیه كننده مستند مردان هور از جمع آوری اسناد و تصاویر شهدای استان قزوین برای ساخت این مجموعه گزارشی ارایه كرد.

7390/616