كوالالامپور - 'جيمز پتراس' استاد دانشگاه بينگهامتون نيويورك با تأكيد بر اينكه هر گونه اقدام خصمانه عليه ايران براي اسرائيل آثار طولاني و نابودكننده خواهد داشت، اعلام كرد: آمريكا هزينه هاي مستقيم اين اقدام را خواهد پرداخت و همه جهان نيز بايد براي آن هزينه بپردازند.

به گزارش ایرنا، این استاد دانشگاه آمریكایی روز جمعه در مقاله ای كه پایگاه خبری - تحلیلی 'بسوی آینده' مالزی آن را منتشر كرده، می نویسد: اقدام اسرائیل و آمریكا علیه ایران ركود ابتدای سال 2012 را به یك پریشانی عمومی در پایان سال 2012 تبدیل خواهد كرد و ممكن است به بروز انقلاب های عمومی و تغییرات فاحشی در جهان منجر شود.

وی در ادامه می نویسد: به نظر می رسد اوباما زمینه چینی برای یك ماجراجویی جدید در خاورمیانه را آغاز كرده باشد كه بیرون كشیدن نیروهایش از عراق نقطه آغازین آن باشد.

این استاد دانشگاه آمریكا با تأكید بر اینكه آمریكا برای كاهش توان متحدان ایران در منطقه تلاش می كند، نوشت: آمریكا عملیات مخفی علیه كشورهایی نظیر سوریه و پاكستان و چین را آغاز كرده است. یك راهبرد كلیدی برای آمریكا و اسرائیل در برخورد با ایران، راه انداختن ناآرامی در تعدادی از كشورهای همسایه ایران، تشدید تحریم های اقتصادی بین المللی، حملات سایبری برای از كار انداختن مراكز صنعتی مهم و ترور مخفیانه دانشمندان و فرماندهان نظامی ایران است.

وی تأكید كرد: بدون شك تمام فشارها بر ایران در چارچوب برنامه ریزی و طراحی نهایی آمریكا را صهیونیست های حاكم بر دستگاه دولتی و رسانه های آمریكا برنامه ریزی می كنند. كاخ سفید به طور كامل در اختیار ثروتمندان صهیونیست است.

جیمز پتراس می افزاید: استراتژی اسرائیلی – صهیونیستی محاصره و تسلط بر ایران با تضعیف اقتصادی این كشور آغاز شده است و هم اكنون نبرد برای سرنگونی اسد از قدرت در سوریه، اقدامی است كه آمریكا به خاطر اسرائیل راه می اندازد. این جنگ ها با هدف نابودی دشمنان و رقبای اسرائیل راه افتاده است.

وی تأكید می كند: در سال 2011 تحریم های سخت اقتصادی برنامه ریزی شده بود. در اعمال تحریم ها بر ضد ایران لابی های صهیونیستی و یهودی آمریكا هیچ مخالفتی در دولت و كنگره آمریكا و رسانه های این كشور پیش روی خود ندیدند.

آساق**335**1504