۹ دی ۱۳۹۰، ۱۴:۲۲
کد خبر: 30740061
T T
۰ نفر

مشهد- امام جمعه مشهد گفت: مردم با افزايش بصيرت و انتخاب اصلح، مانع از راه يابي فتنه گران و بي تفاوتها به عرصه سياسي كشور در قالب انتخابات مجلس شوراي اسلامي شوند.

آیت الله 'سید احمد علم الهدی' در خطبه های نمازجمعه مشهد در حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) افزود: این بصیرت باید به گونه ای باشد كه از دروازه انتخابات، فتنه گرها، فتنه گوها و افراد بی تفاوت در برابر فتنه، نتوانند در عرصه سیاسی كشور وارد شوند.

وی گفت: شما مردم همانگونه كه در نهم دیماه سال 88 ولایت مداری، وفاداری و احساس هیجان عظیم خود را در تبعیت از منویات رهبر معظم انقلاب و دفاع از آرمانهای نظام نشان دادید، امسال هم باید با افزایش بصیرت و انتخاب اصلح، مانع از راه یابی فتنه گران به مجلس و عرصه سیاسی كشور شوید.

نماینده مردم استان خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری گفت: در فتنه سال 1388 برخی نخبگان و خواص جامعه با همه ابراز ارادت به رهبر معظم انقلاب با سكوت خود در برابر فتنه، با ولایت فقیه زاویه یافتند.

وی اظهاركرد: در زمان حضرت علی (ع) هم برخی از خواص جامعه كه در برابر فتنه زمان آن حضرت سكوت كردند همانها در زمان حضرت امام حسین (ع) و در روز عاشورا در لشگر یزید و رویاروی حضرت سید الشهدا (ع) قرار گرفتند.

وی افزود: لذا افراد ساكت در مقابل فتنه، اگر روزی شرایط ایجاب كند به عناصر مقابل ولی امر مسلمین هم تبدیل می شوند.

امام جمعه مشهد گفت: همانگونه كه در زمان امام حسین (ع) برخی از خواص در لشگر یزید قرار گرفتند، در این زمان نیز برخی از خواص كه خود را وابسته به امام خمینی (ره) و كارگزار رسمی نصب شده توسط ایشان می دانستند، در فتنه سال 1388 سرباز انگلیس و آمریكا شدند.

وی افزود: وضعیت پیش آمده در فتنه 88 همانند عاشورا بود ولی تنها تفاوت این دو، حماسه نهم دی ماه بود.

امام جمعه مشهد گفت: در زمان امام حسین (ع) خواص جامعه به دو دسته دوست و دشمن تقسیم شدند، برخی با مقام ولایت و آن امام همام زاویه پیدا كردند و تعدادی در كنار آن حضرت قرار گرفتند.

وی اظهاركرد: خواصی كه با امام حسین (ع) زاویه پیدا كردند هم بر دو دسته بودند، عده ای سكوت كرده و در خانه نشستند و آن حضرت را یاری نكردند و برخی دیگر هم در مقابل ایشان قرار گرفته و آن حضرت و یارانشان را به شهادت رساندند.

آیت الله علم الهدی گفت: زاویه گرفتن این خواص و موضع گیری آنان در برابر حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به گونه ای مردم را دچار تردید كرده بود كه 120 هزار نفر از كوفیان در لشگریان یزید برای به شهادت رساندن حضرت امام حسین (ع) صف كشیدند.

خطیب نماز جمعه مشهد گفت: در زمان امام حسین (ع) حماسه نهم دی وجود نداشت و اگر این حماسه در زمان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) روی می داد و مردم این چنین با بصیرت در صحنه حضور یافته و از ولی امر خود دفاع می كردند، آن حضرت و یارانشان به شهادت نمی رسیدند و اصحاب و خانواده آنها به اسارت گرفته نمی شدند.

وی افزود: اگر حماسه نهم دی 88 و حضور گسترده و تاثیر گذار ملت با بصیرت و ولایتمدار ایران اسلامی در صحنه دفاع از آرمانهای نظام و مقابله با فتنه نبود، همان مسایل و مصایبی كه در سال 61 هجری و در روز عاشورا برای حضرت امام حسین (ع) و یارانشان اتفاق افتاد در مورد انقلاب، رهبر معظم انقلاب و وابستگان به ولایت فقیه نیز در كشور مشاهده می شد.

7490/ 664/587
۰ نفر