تهران - مديرامور بورس‌هاي سازمان بورس و اوراق بهادار گفت:با وجود نظارت هاي صورت گرفته براي پذيره نويسي بورس انرژي اما نمي توان صد درصد جزييات پذيره نويسي را كنترل كرد.

'محمود خواجه نصیر ' روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا ، با بیان آنكه سازمان بورس برای انجام پذیره نویسی بورس انرژی نماینده ای را به شعب بانك ملی اعزام كرده است، اظهار داشت: بر اساس برنامه ها و میزان پذیره نویسی حدود 5 هزار و 600 نفر می توانستند در این پذیره نویسی شركت كنند.

یادآور می شود : خبرنگار ایرنا درساعات اولیه امروز درگزارشی از پایان یافتن پذیره نویسی بورس انرژی در كمتر از یك ساعت و اعتراض متقاضیان نسبت به نحوه پذیره نویسی خبرداد.

مجموع سهام پذیره نویسی شده بورس انرژی 42 میلیون و 306 هزار سهم است .

مدیرامور بورس های سازمان بورس و اوراق بهادار،حجم و مبلغ پذیره نویسی را اندك عنوان كرد وافزود: اما برخلاف انتظار استقبال برای این پذیره نویسی چشمگیربود.

خواجه نصیربا بیان آنكه ، در حال بررسی چگونگی پذیره نویسی بورس انرژی هستیم ، اظهار داشت: به هر ترتیب امكان مشاركت در این پذیره نویسی تنها برای 5 هزار و 600نفر فراهم بوده است.

وی با رد بازگشایی حساب پذیره نویسی بورس انرژی تا قبل از ساعت 8 صبح روز جاری، تصریح كرد: امكان واریز وجه به این حساب تا قبل از ساعت و روز جاری وجود نداشته و پذیره نویسی كنترل شده است.

مدیرامور بورس های سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به تعداد زیاد بانك ها برای پذیره نویسی بورس انرژی ، گفت: تعداد پذیره نویسی انجام شده در هر شعبه بر اساس سرعت عملكرد كارمندان شعب بود.

وی این موضوع را نیز یادآور شد : در حالی كه استقبال از پذیره نویسی بورس انرژی چشمگیر بوده اما حجم پذیره نویسی پایین بوده است.

خواجه نصیر با اشاره به زمان 45 دقیقه ای انجام پذیره نویسی نیز گفت : به طور قطع فیش های مربوطه در همین مدت زمان صادر شده و قوانین مورد نظر نیز اجرایی شده است.

وی ادامه داد: عملكرد بانك ها در تعداد پذیره نویسی افراد از اهمیت بالایی برخوردار بوده است اما هیچ چیز قطعیت ندارد.

یاد آور می شود ،پذیره‌نویسی عمومی شركت‌٢٠ میلیارد تومانی در شرف تاسیس بورس انرژی امروز (دوشنبه) در‌٤٦ شعبه منتخب بانك ملی ایران انجام و در مدت 45 دقیقه در میان بهت و حیرت متقاضیان در صف های طولانی به پایان رسید.

در این پذیره‌نویسی عمومی در راستای مشاركت بیشتر سرمایه گذاران، هر شخص حقیقی و حقوقی حداكثر می توانست 7 هزار و 500 سهم خریداری كنند.

اقتصام** 9141**1601
۰ نفر