۱۳ دی ۱۳۹۰، ۱۲:۳۴
کد خبر: 30746678
T T
۰ نفر

مشهد- مدير گروه توسعه شبكه و ارتقاي سلامت دانشگاه علوم پزشكي مشهد گفت: افزون بر 16 هزار داوطلب سلامت در شهرها و روستاهاي زيرپوشش اين دانشگاه در استان خراسان رضوي فعاليت مي كنند.

دكتر حسین خوبان روز سه شنبه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد بیش از 9 هزار نفر در روستاها و بقیه در شهرهای این استان در امر اطلاع رسانی مسائل بهداشتی و پیشگیری از بیماریها مشاركت دارند.

وی با بیان اینكه داوطلبان سلامت در 22 شهرستان زیرپوشش دانشگاه علوم پزشكی مشهد در استان خراسان رضوی فعال هستند، اظهارداشت: هر یك از داوطلبان سلامت بطور متوسط 50 خانوار را زیرپوشش دارد.

وی گفت: داوطلبان سلامت دانشگاه علوم پزشكی مشهد هم اكنون بیش از 300 هزار خانوار در شهرها و روستاها و همچنین عشایر استان زیرپوشش برنامه های اطلاع رسانی و آموزشی خود قرار می دهند.

خوبان افزود: این داوطلبان زیر نظر 239 مركز بهداشتی و درمانی در شهرها و 822 خانه بهداشت در روستاهای استان خراسان رضوی، فعالیت خود را انجام می دهند.

وی با بیان اینكه فعالیت داوطلبان سلامت در كشور از سال 1372 آغاز شده است گفت: مراقبت از سلامت خانواده ها از طریق آموزش های مربوطه، انتقال پیام های بهداشتی، اطلاع سانی پیرامون پیشگیری از بیماریها، تقویت روحیه مشاركت اجتماعی و آموزش مهارت های زندگی از جمله برنامه های داوطلبان سلامت است.

وی افزود: داوطلبان سلامت علاوه بر مشاركت در مسائل بهداشتی، در رفع مشكلات محلات نظیر امور جمع آوری زباله و كمبود امكانات ورزشی و فضای سبز محله نیز نقش مهمی دارند./3

7487 /664