۱۳ دی ۱۳۹۰، ۱۴:۱۸
کد خبر: 30747019
T T
۰ نفر

آستارا ـ به دنبال تغييرات جوي و نفوذ سامانه پرفشار سرد و بارش زا به سواحل جنوبي خزر از روز گذشته و وجود امواج ناپايدار در سطوح فوقاني جو ، بارش برف كه از ديشب در ارتفاعات كوهستاني غرب گيلان آغاز شده ، كليه مناطق كوهستاني و مرتفع اين منطقه را سفيدپوش كرده است.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار ایرنا ، هم اكنون بارش برف در كلیه مقاطع گردنه حیران ، گردنه اسالم در محور تالش به خلخال و نیز راه های ارتباطی مناطق كوهستانی غرب گیلان ادامه دارد و سطح این جاده ها را لغزنده كرده است.

با وجود بارش برف به خصوص در مناطق مرتفع جاده های غرب گیلان ، تردد در این محورها با كندی جریان دارد و راهدارخانه های مستقر در این مسیرها مشغول برفروبی و نمك پاشی جاده های كوهستانی منطقه هستند.

بارش برف همراه با كولاك در گردنه حیران در مسیر آستارا به اردبیل كه از ساعت 20 دیشب آغاز شده ، همچنان ادامه دارد و ارتفاع برف در این مسیر به حدود 20 سانتی متر رسیده است.

در پی تداوم بارش برف در ارتفاعات تالش و جاده اسالم به خلخال ، اداره راه و ترابری شهرستان تالش نیز از رانندگان خواست تا برای تردد در این محور ارتباطی از تجهیزات ایمنی و زنجیر چرخ استفاده كنند.

بارش بیش از 20 سانتیمتر برف و كولاك هم اكنون در محور ارتباطی خلخال به اسالم و خلخال به پونل جریان دارد و تردد خودروها با كندی و تنها با زنجیر چرخ امكان پذیر است.

رییس اداره راه و ترابری آستارا در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به آمادگی كامل ماموران راهداری این شهرستان برای بازگشایی مسیرهای جاده ای گفت: هم اكنون دو اكیپ راهداری مجهز به سه دستگاه لودر ، دو دستگاه گریدر ، چهار دستگاه برفروب و دو دستگاه نمك پاش در راهدارخانه بهارستان در ابتدای گردنه حیران مستقر شده است.

'حجت الله عطایی' با اشاره به بارش برف در گردنه حیران از مقطع رودخانه آقچای به سمت مقاطع مرتفع این گردنه ، به رانندگانی كه قصد عبور از محورهای مواصلاتی كوهستانی غرب گیلان را دارند توصیه كرد كه خودروهای خود را به زنجیر چرخ و وسایل و تجهیزات ایمنی مجهز كنند.

رییس اداره هواشناسی آستارا نیز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا از بارش 15 میلیمتر باران طی دیشب و امروز در این شهرستان خبر داد و گفت: دمای هوا در آستارا با هفت درجه كاهش، به سه درجه سانتیگراد بالای صفر رسیده است.

'فردین فرتوت نیا' میزان رطوبت هوا در این شهرستان را 90 درصد اعلام كرد و با اشاره به تداوم بارش برف در ارتفاعات افزود: با وجود ادامه بارش باران و تداوم كاهش دما به احتمال زیاد ، امشب برف شهر آستارا را نیز سفیدپوش می كند.

وی كاهش دما و ادامه بارش ها تا آخر روز چهارشنبه را از جمله آثار وضعی سامانه بارشی جدید در مناطق غرب گیلان ذكر و بیان كرد: در روز پنجشنبه نیز احتمال یخبندان در منطقه پیش بینی می شود.

به گزاش ایرنا ، بارش باران در شهرستان آستارا همچنین موجب بالا آمدن آب رودخانه مرداب و آستاراچای شده و در داخل شهر نیز موجب آبگرفتگی معابر و نیز بروز مشكل در رفت و آمد و كندی تردد داخل شهر آستارا شده است.

دریای خزر نیز در محدوده شهر آستارا مواج است به طوری كه ارتفاع موج در برخی مناطق ساحلی به بیش از یك متر می رسد.ك/3

535/695