۱۵ دی ۱۳۹۰، ۱۰:۲۳
کد خبر: 30749815
T T
۰ نفر

زنجان - نايب رييس هيات كبدي استان زنجان، گفت: ورزش كبدي بانوان اين استان جهت رشد و شكوفايي به تخصيص اعتبارات بيشتري نيازمند است.

'حلیه محرابلو' روز پنجشنبه با حضور در خبرگزاری ایرنا ، با بیان اینكه كبدی از ورزش های اصل ایرانی محسوب می شود ، افزود: این رشته ورزشی ، كم هزینه و ساده بوده و نیازمند قدرت، مهارت و چابكی است و بانوان زنجانی نیز از آن استقبال خوبی می كنند.

وی، اظهار داشت: این رشته ورزشی نیاز به تجهیزات خاصی ندارد و مهمترین نیاز این ورزش وجود سالن تمرینی مناسب و تشك تاتامی است.

محرابلو، گفت: با توجه به اینكه این رشته ورزشی در زنجان نوپا بوده و تازه شكل گرفته است بنابراین نیازمند توجه بیشتری است تا مسوولان هیات وهمچنین مربیان و ورزشكاران با انگیزه مضاعفی به آموزش و تمرین بپردازند.

نایب رییس هیات كبدی استان زنجان ، افزود: حدود سه ماه پیش ، یكدوره كلاس مربیگری در زنجان برگزار و تعداد 30 نفر از بانوان علاقه مند استان از مناطق 'سلطانیه ، ابهر ، خرمدره و طارم' در آن شركت كردند.

محرابلو ، یادآور شد: این كلاس مربیگری به مدت سه روز در سالن ورزشی 'شهید عطایی' شهر زنجان برگزار و مدرس آن نیز خانم 'بندری' از سوی فدراسیون كبدی اعزام شده بود كه نتایج آزمون هنوز اعلام نشده است.

وی، گفت: در زمان حاضر 'معصومه عقلمند' كه دارای كارت مربیگری درجه سه است بانوان ورزشكار تحت پوشش هیات كبدی زنجان را تمرین می دهد.

محرابلو ، اظهار داشت: اگر سالن تمرینی برای بانوان فعال در عرصه كبدی در مركز شهر باشد ، قطعا علاقه مندان با انگیزه و رغبت بیشتری در سر جلسات تمرین حضور خواهند یافت.

وی، خاطرنشان ساخت: هیات كبدی استان زنجان به فدراسیون درخواست برگزاری یك دوره كلاس داوری درجه سه را كرده است كه در صورت موافقت این كلاس اسفندماه سالجاری در شهر زنجان و در دو بخش مردان و زنان دایر خواهد شد و علاقه مندان می توانند برای شركت نسبت به ثبت نام اقدام كنند.

به گزارش ایرنا، رییس هیات ورزش كبدی استان زنجان، دوم مردادماه سالجاری با حضور رییس فدراسیون این رشته ورزشی تعیین و منصوب شد.

با رای اعضای حاضر در مجمع انتخابات هیات كبدی استان زنجان، سرهنگ 'علی جمور' به مدت چهار سال ، سكان هدایت این رشته ورزشی در زنجان را بر عهده گرفت.

قبل از این ورزش كبدی استان زنجان كه قریب به پنج ماه از فعالیت رسمی آن می گذشت، توسط سرهنگ ' جمور' و به صورت سرپرستی و با حمایت های اداره كل تربیت بدنی استان زنجان اداره می شد.

وی كه تنها كاندید برای كسب عنوان ریاست هیات ورزش كبدی استان زنجان بود با 18 رای به این سمت برگزیده و منصوب شد.

597/596