۱۷ دی ۱۳۹۰، ۹:۰۹
کد خبر: 30752122
T T
۰ نفر

كارشناس فرهنگي كتابخانه هاي عمومي استان كردستان گفت: كتابخانه عمومي شماره يك شهرستان سقز به عنوان كتابخانه نمونه فرهنگي كشور انتخاب شد.

محمد مخدومی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این انتخاب به پاس تلاش های مسئولان این كتابخانه در عرصه های فرهنگی و كوشش در راستای تعالی و بالندگی جامعه صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: كتابخانه عمومی شماره یك شهرستان سقز با ارائه خدمات بهینه و ترویج فرهنگ مطالعه مفید و برگزاری مسابقات كتابخوانی نقش بسیار مهمی در توسعه فرهنگی شهرستان سقز داشته است.

وی ادامه داد: كتابخانه عمومی مذكور یكی از بخش های اثرگذار فرهنگی در این شهرستان محسوب می شود كه با جذب مخاطبان بسیار از اقشار عمومی در راستای نهادینه كردن فرهنگ كتابخوانی گام های مهمی برداشته است.

كارشناس فرهنگی كتابخانه های عمومی كردستان تصریح كرد: انتخاب كتابخانه فرهنگی نمونه در كشور به صورت ماهیانه و بر اساس شاخص های فرهنگی مانند میزان فعالیت كانون های ادبی، كانون های قرآن و نهج البلاغه، میزان شركت در مسابقات كتابخوانی و مسابقات نقاشی، عضویت در شبكه كتابخوانان حرفه ای و برگزاری جلسات نقد كتاب انجام می شود.

مخدومی عنوان كرد: خوشبختانه اداره كل كتابخانه عمومی كردستان با حمایت مسئولان در دو سال گذشته با بكارگیری برنامه های اثرگذار و روش های نوین گام های بسیار ارزشمندی در جلب توجه عمومی مردم به حوزه كتاب برداشته است.

وی بهره گیری از تكنولوژی های نو را در جلب مخاطبان از اقشار مختلف به كتابخوانی از برنامه های مهم برشمرد و گفت: شبكه كتابخوانان حرفه ای Booki.ir به عنوان اولین شبكه اینترنتی كتاب محور نقش مهمی در این راستا داشته است.

533