۱۹ دی ۱۳۹۰، ۹:۰۴
کد خبر: 30755584
T T
۰ نفر

اصفهان-مديركل ثبت اسناد و املاك اصفهان گفت:در دو سال و نيم گذشته،دو هزار و 700 پروانه تخصصي براي مشاوران املاك اين استان صادر شده است.

'محمد مجنون'روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد حدود یكهزار و 943 پروانه درجه یك و 618 پروانه درجه دو بوده است.

وی اظهار داشت: صدور پروانه های تخصصی برای مشاوران املاك سبب كاهش دعاوی ملكی در دادگستری ها شده است.

مدیركل ثبت اسناد و املاك اصفهان،مزایای دریافت پروانه تخصصی را شامل بالا بردن كیفیت در ارایه خدمات به مشتریان، رعایت قوانین و جلوگیری از انجام هر نوع معامله مخدوش و غیرقانونی عنوان كرد.

مجنون با بیان اینكه مشاوران املاك برای دریافت پروانه تخصصی باید 100 ساعت آموزش ببینند، گفت: اصطلاحات حقوقی ثبت، قانون معاملات، نحوه نوشتن قولنامه، حقوق مالك و مستاجر از جمله مباحثی است در این دوره آموزش داده می شود.

وی افزود:مطالب كتاب راهنمای حقوقی مشاوران املاك كه توسط مركز آموزش قوه قضاییه ارایه شد از موارد آزمون پروانه تخصصی است.

وی اظهارداشت: متصدیان دفترها پس از گذراندن دوره آموزش و شركت در آزمون، موفق به دریافت پروانه تخصصی از سوی اداره ثبت اسناد استان اصفهان می شوند.

مجنون تاكید كرد: از این پس باید شماره سریال پروانه های تخصصی مشاوران املاك و كد رهگیری در تمام معامله های انجام شده در دفتر خانه های رسمی درج شود.

وی همچنین از صدور 151پروانه در دو سال گذشته برای مشاوران خودرو در شهرستان اصفهان خبر داد و گفت:ضابطه مند كردن مشاورین املاك و خودرو، شفاف سازی معاملات، اعمال نظارت دقیق به آنها، تحكیم روابط حقوقی طرفین معامله، كمك به سیاستگذاری و برنامه ریزی اقتصادی كشور و ایجاد آرامش و اطمینان درجامعه، جلوگیری از بروز اختلافات بین طرفین معامله و مراجعه آنها به دستگاه قضایی از اهداف صدور پروانه تخصصی برای مشاورین املاك و خودرو است.

آمار دفترهای مشاوره املاك استان اصفهان چهار هزار واحد است.

7137/8114/1042