۱۹ دی ۱۳۹۰، ۱۷:۴۳
کد خبر: 30757019
T T
۰ نفر

مشهد- رزمايش نيروي زميني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با عنوان شهداي وحدت كه از روز شنبه در منطقه عمومي خواف استان خراسان رضوي آغاز شده بود، عصر دوشنبه به پايان رسيد.

سخنگوی رزمایش شهدای وحدت نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه این رزمایش به خبرنگاران اظهار داشت:

این رزمایش در سه مرحله و با موفقیت به مدت سه روز انجام شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا سردار سرتیپ دوم پاسدار'حمید سرخیلی'

ادامه داد: در راستای اجرای پدافند ثابت منطقه‌ای با تكیه بر پدافند غیرعامل به عنوان مرحله نخست رزمایش با استفاده از روشهای اختفا، پوشش و استتار نوین شرایط غافل‌گیری دشمن فراهم شد.

وی اضافه كرد: پس از غافلگیری، تانك ها، نفربرها و نیروهای پیاده و تامینی آتش خود را بر مواضع دشمن فرضی ریختند و در ادامه با استفاده از تركیب دسته‌ها، دوش پرتاب‌ها، توپ‌های 23 و 30 میلی‌متری، گلوله‌های ضدبالگرد و مین‌های جهنده، پوشش نسبی ارتفاع پست را ایجاد كردند.

وی دومین مرحله رزمایش را آتش‌های منحنی ذكر كرد و گفت: در ادامه تانك‌ها كه از تجهیزات دقیق‌زن هستند با خروج از مواضع پدافند غیرعامل خود و با جابه‌جایی، ادوات دشمن را مورد اصابت قرار دادند و با اعلام مواضع دشمنان فرضی تفنگ‌داران آنها را مورد هجوم قرار داده و در پایان عملیات تاخت علیه دشمن فرضی توسط یگانهای عملیاتی انجام شد.

وی با مثبت ارزیابی كردن روند اجرای این رزمایش گفت: برگزاری

'شهدای وحدت' نیروی زمینی سپاه ضمن ارتقای توانمندی‌های رزمی، دفاعی و معنوی رزمندگان جان بركف نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، آمادگی همه جانبه آنها برای مقابله قاطع، سریع، به موقع و پشیمان كننده با تهدیدات و تجاوزات احتمالی دشمنان فرامنطقه‌ای را به همراه داشت و این پیام را به آنان داد كه ملت ایران با عزم و اراده راسخ راه پر افتخار خود را ادامه می دهد.

رژه صدها تانك‌ شركت‌كننده در این رزمایش بخش پایانی آن بود.

رزمایش نیروی زمینی سپاه با عنوان شهدای وحدت به مدت سه روز از روز شنبه در منطقه عمومی خواف استان خراسان رضوی برگزار شد.

مهمترین اهداف برگزاری این رزمایش تقویت امنیت مرزهای كشور در راستای انجام رزمایشهای تقویمی سپاه، حفظ و ارتقای آمادگی رزمی و یگانی این نیرو، انتقال تجربه از نسل دفاع مقدس به نسل جدید و افسران جوان و تمرین راهبردهای تاكتیكی نیروی زمینی سپاه در بخشهای گوناگون و در نبرد ناهمگون بود.

در رزمایش شهدای وحدت، بخشی از توانمندی ها و نوآوریهای جدید تاكتیكی و تجهیزاتی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با شركت بخشی از نیروهای قرارگاه ثامن الائمه (ع) و نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به نمایش در آمد.ك/2

7490/659/330