۲۰ دی ۱۳۹۰، ۱۶:۲۹
کد خبر: 30758753
T T
۰ نفر

مهاباد - مسوول مجتمع هاي گلخانه اي سازمان جهاد كشاورزي آذربايجان غربي گفت: در زمان حاضر، 451 هكتار فضاي گلخانه اي در اين استان در دست احداث است.

'محمد سیدصالحی'، روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مهاباد اظهار داشت: این میزان فضای گلخانه ای در قالب 533 واحد احداث می شود.

وی افزود: این واحدها كه به صورت 9 مجتمع گلخانه ای احداث می شوند، در مجموع از 90 درصد پیشرفت فیزیكی برخوردار هستند.

سیدصالحی گفت: با راه اندازی و بهره برداری از ظرفیت كامل این مجتمع ها پیش بینی می شود سالانه حدود 90 هزار تن محصولات گلخانه ای تولید شود.

وی اظهار داشت: از این تعداد، زیرساخت مجتمع های گلخانه ای مهاباد، نقده و پیرانشهر نظیر برق رسانی، آبرسانی، جاده سازی و آماده سازی سایت ها به پایان رسیده است.

مسوول مجتمع های گلخانه ای سازمان جهاد كشاورزی آذربایجان غربی خاطرنشان كرد: با بهره برداری از این واحدها، سالانه دو هزار و 700 تن انواع میوه و صیفی جات تولید و زمینه اشتغال 23 نفر دانش آموخته كشاورزی فراهم خواهد شد.

سید صالحی اضافه كرد: برای احداث این مجتمع ها تاكنون حدود یكصد میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی هزینه شده است.

وی افزود: در صورت بهره برداری كامل از ظرفیت مجتمع های گلخانه ای در دست اجرا، علاوه بر اشتغالزایی برای چهار هزار و 400 نفر به صورت دائم و فصلی، میزان تولید محصولات گلخانه ای در آذربایجان غربی شامل توت فرنگی ، خیار، گوجه، سبزی و صیفی جات نیز به حدود 90 هزار تن خواهد رسید.

سید صالحی گفت: این مجتمع های گلخانه ای با هدف ایجاد اشتغال برای دانش آموختگان رشته های كشاورزی، افزایش محصول، استفاده درست از منابع آب و خاك، امنیت تولید صیفی جات در خارج از فصل زراعی و افزایش دانش فنی كشاورزی در مناطق مختلف احداث می شوند.

584/645