۲۱ دی ۱۳۹۰، ۹:۴۸
کد خبر: 30759587
T T
۰ نفر

استاندار كرمان با تاكيد بر پيشگيري از وقوع تخلف و جرم در جامعه، ‌گفت: تمام تلاش ها بايد در اين جهت باشد كه در جامعه جرمي واقع نشود و جامعه به سمت اصلاح و معنويت هرچه بيشتر حركت كند.

به گزارش ایرنا، ‌'اسماعیل نجار' شامگاه سه شنبه در دیدار با مدیركل زندان ها و مدیران عامل انجمن حمایت زندانیان استان كرمان، افزود: تلاش های انجمن های حمایت از زندانیان در كمك به مددجویان زندان ها و خانواده های آنان شایسته تقدیر است.

وی ادامه داد:‌ از یك سو براساس قانون و به منظور برقراری امنیت ناچار هستیم، افرادی را در حبس نگه داریم و از سوی دیگر مشكلاتی در این رابطه وجود دارد كه با پیشگیری از وقوع جرم از بروز مشكلات برای افراد،‌ خانواده آنان و جامعه پیشگیری می شود.

استاندار كرمان، بر توسعه مشاغل خانگی در بین خانواده های مددجویان تاكید كرد و اظهار داشت: انجمن های حمایت از زندانیان می توانند به عنوان پشتیبان، ‌چند خانواده را زیر پوشش قرار دهند و زمینه اشتغال خانگی آنان را با استفاده از تسهیلات ارایه شده فراهم كنند.

وی بازاریابی فروش محصولات مشاغل خانگی را نیز مورد تاكید قرار داد.

نجار، بر بكارگیری ظرفیت های آموزش فنی و حرفه ای برای آموزش به خانواده مددجویان تاكید و بیان كرد: یكی از معضلات حوزه اشتغال در جامعه این است كه افراد جویای كار از تخصص و مهارت لازم و كافی برخوردار نیستند.

وی با اشاره به كمك های نهادهای حمایتی از جمله كمیته امداد به خانواده زندانیان نیازمند، بر لزوم توانمندسازی این خانواده ها با همكاری هرچه بیشتر انجمن های حمایت زندانیان و نهادهای حمایتی تاكید كرد.ك/2

7440/9025/2624