۲۱ دی ۱۳۹۰، ۱۱:۳۴
کد خبر: 30759895
T T
۰ نفر

بندرعباس- رييس دانشگاه علوم پزشكي هرمزگان گفت: هنوز ايجاد پژوهشكده نظام سلامت به دليل عدم دريافت مجوز از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي محقق نشده است.

دكتر محمد شكاری چهارشنبه در گفت و گو اختصاصی با ایرنا افزود: پژوهشگده نظام سلامت از مصوبات دور سوم سفر های استانی است كه امیدواریم در دور چهار سفر دولت بررسی قرار گرفته و مجوز ایجاد آن به استان داده شود.

وی یكی از برنامه های دانشگاه در راستای برنامه پنج ساله و برنامه استراتژیك دانشگاه علوم پزشكی ایجاد یك پژوهشگاه در استان هرمزگان عنوان كرد.

وی اضافه كرد: هر سه مركز تحقیقاتیك پژوهشكده تشكیل و هر سه پژوهشكده یك پژوهشگاه تشكیل می دهند و به همین منظور به دنبال كسب مجوز ایجاد پژوهشكده نظام سلامت برای هرمزگان می باشیم.

دكتر محمد شكاری از در حال ساخت بودن دانشكده های پرستاری مامایی و دندانپزشكی در محل پردیس دانشگاه سخن گفت و تاكید كرد: آموزشگاه بهورزی هرمزگان از مصوبات سفرهای دولت به استان نیز به دلیل عدم وجوداعتبارات لازم تا كنون اجرایی نشده است.

دكتر محمد شكاری ابراز كرد: یكی دیگر از مصوبات سفرهای قبلی دولت به استان ساخنت بیمارستان 220 تخته خوابی مادر و كودك، واقع در شهرك پیامبر اعظم(ص) شهر بندرعباس بوده كه در سال آینده عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به اینكه مجری مصوبه ساخت بیمارستان 160 تخته خوابی میناب واقع در درب ورودی شهر كه مجری آن مسكن و شهرسازی است، اطلاع داد:عملیات اجرایی و ساخت این پروژه نیز در سال آینده آغاز می گردد.

رییس بخش بهداست و سلامت استان یادآور شد: پروزه احداث خوابگاه 300 تخته خوابی دختران دانشجوی دانشگاه علوم پزشكی یكی دیگر از مصوبات سفرهای استانی در بخش سلامت می باشد كه در سال آینده اجرایی می گردد.

وی سایر پروژه های سفرهای دور های قبلی دولت به استان را تعمیرات مراكز بهداشتی و ساخت خانه های بهداشت در استان عنوان كرد كه در سال یك هزار و سیصدو نود و یك اجرایی خواهند شد.

رییس دانشگاه علوم پژشكی تصریح كرد: برای گسترش خدمات دهی دانشگاه و افزایش تعداد رشته های تحصیلات تكمیلی در استان طی دوسال گذشته چهار رشته كارشناسی ارشد فیزیولوژی ، ژنتیك انسانی،آموزش بهداشت و بهداشت محیط ایجاد در دانشگاه علوم پزشكی راه اندازه شده است.

وی بیان كرد:سال آینده دانشگاه حداقل دو رشته فوق لیسانس به اضافه رشته های تخصصی طب كار و قلب به رشته های دانشگاه اضافه خواهد شد.

وی اضافه شدن رشته های تحصیلات تكمیلی در استان را یكی از راه های افزایش سرعت توسعه استان بیان كرد.ك/2

8144/668