۲۲ دی ۱۳۹۰، ۱۸:۵۳
کد خبر: 30762762
T T
۰ نفر

لندن - يك كارشناس ارشد مسائل خاورميانه در انگليس گفت: ترور دانشمندان و افراد بي گناه در ايران با هر انگيزه اي كه صورت گرفته باشد، يك جنايت هولناك است كه بايد محكوم شود.

دكتر 'داود عبدالله' مدیر موسسه 'میدل ایست مانیتور' لندن در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا، افزود: هر كس كه مسئول انجام چنین جنایاتی است باید به پای میز محاكمه كشانده شود.

وی گفت: ترور دانشمندان و دانشگاهیان ایرانی به هیچ وجه نمی تواند خللی در عزم و اراده مردم ایران برای توسعه و پیشرفت وارد كند و تجربه نشان داده است كه مردم ایران با روحیه بالا به راه خود ادامه می دهند.

این كارشناس مسلمان انگلیسی در پاسخ به سوالی در مورد سكوت و بی تفاوتی جامعه جهانی در قبال اقدامات تروریستی اخیر علیه دانشمندان ایرانی، اظهارداشت: ما باید در بررسی این موضوع به سیاست های حاكم بر كشورهای غربی و همچنین نوع روابط ایران با این كشورها بویژه آمریكا و انگلیس توجه داشته باشیم.

'كشورهای غربی با یك ذهنیت و طرح قبلی ایران را به تلاش برای تولید سلاح هسته ای متهم می كنند و بعضا هر كاری را برای توقف برنامه هسته ای ایران مجاز می دانند.'

وی تاكید كرد: چنین ادعاهایی به هیچ عنوان نمی تواند توجیه كننده اقداماتی نظیر خرابكاری، ترور و قتل های فراقضایی و فراقانونی باشد.

دكتر عبدالله گفت: اگر روابط كشورهای غربی با ایران وضعیت عادی داشت، حتما این كشورها بشدت به این گونه ترورها و قتل ها واكنش نشان می دادند و آن را محكوم می كردند، همانگونه كه اگر چنین اتفاقاتی در اسراییل رخ بدهد، بشدت موضع گیری می كنند.

وی افزود: ایران باید موضوع شناسایی و محاكمه عوامل این ترورها را با قدرت پیگیری كند و مسئولان آن را به پای میز محاكمه بكشاند.

'مصطفی احمدی روشن' استاد دانشگاه صبح روز چهارشنبه توسط تروریست های وابسته به رژیم صهیونیستی و استكبار جهانی در منطقه سیدخندان تهران هدف حمله قرار گرفت و به شهادت رسید.

تلویزیون اسكای نیوز انگلیس دیروز درباره این ترور گفت: احتمال دارد اسراییل در ترور 'مصطفی احمدی روشن' دانشمند هسته ای ایران دست داشته باشد.

خبرنگار این تلویزیون كه از بیت المقدس گزارش می داد، گفت: مقامات اسراییل تاكنون بطور رسمی از تایید و یا تكذیب ترور دانشمند ایرانی خودداری كرده اند.

وی افزود: مقامات ایرانی انگشت اتهام را به سوی اسراییل دراز كرده اند ولی مقامات اسراییلی همچون گذشته از اظهار نظر درباره ترورهای صورت گرفته در ایران خودداری می كنند.

خبرنگار تلویزیون انگلیسی گفت: ماموران اسراییلی در منطقه فعال هستند و تاكنون ترورهای متعددی به آنان نسبت داده شده است.

تلویزیون اسكای نیوز افزود: طی دو سال گذشته چهار نفر از افرادی كه با برنامه های هسته ای ایران مرتبط بوده اند در تهران ترور شده اند.

اروپام**345