گناباد - معاون وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: 10 ميليارد ريال تسهيلات بانكي براي سرمايه گذاري در صنايع كوچك شهرستان گناباد در نظر گرفته شده كه تا 30ميليارد ريال قابل افزايش مي باشد.

به گزارش ایرنا، 'فخرالله مولایی' روز یكشنبه در بازدید از شهرك صنعتی شهرستان گناباد افزود: دولت برای سرمایه گذاران در مناطق محروم، مشوقهای مناسبی در نظر گرفته است.

مدیر عامل سازمان صنایع كوچك و شهرك های صنعتی كشور گفت: لازم است در شهرستان گناباد همایشی برای جذب سرمایه گذار برگزار شود و مشوق های دولت برای آنان در این همایش تبیین گردد.

محمد صفایی، فرماندار گناباد نیز در این مراسم گفت: رسیدگی به زیر ساخت شهرك صنعتی، تسهیل در پرداخت تسهیلات بانكی به بخش صنعت و حذف حق انتفاع از زمین هایی كه سرمایه گذاران برای واحدهای تولیدی در اختیار می گیرند، از خواسته های مهم مردم و مسوولان گناباد از وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

امام جمعه گناباد هم گفت: توسعه كشاورزی در شهرستان گناباد به دلیل خشكسالی های پیاپی دچار مشكل گردیده و فقط رسیدگی به بخش صنعت می تواند مشكل اشتغال را در گناباد حل كند.

حجت الاسلام 'حسن صادقی' افزود: توسعه صنعت در گناباد می تواند از مهاجرت مردم گناباد به شهر های بزرگ نیز جلو گیری كند.

نماینده مردم شهرستان گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی نیز اجرای طرح آبخیزداری 'سیاه كوه' در این منطقه را مهم و حیاتی دانست و گفت: اگر این طرح اجرا نشود مردم 12 شهرستان اطراف باید خانه و كاشانه خود را رها كنند.

مهدی مهدی زاده افزود: با اجرای این طرح در گناباد 240 میلیون مترمكعب آب ذخیره می شود كه 20 میلیون متر مكعب از ظرفیت مصرف آب گناباد در بخش های مختلف در طول یك سال بیشتر است.

وی از معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خواست ترتیبی اتخاذ شود كه با حفر دو چاه عمیق در منطقه شمال شرق گناباد موافقت شود تا شهرك صنعتی گناباد از نظر آب مصرفی دچار مشكل نشود./2

7472/1922 /664