۲۸ دی ۱۳۹۰، ۱۵:۳۲
کد خبر: 30771508
T T
۰ نفر

امام جمعه بروجرد گفت: احيا وقف از جمله بركات انقلاب اسلامي است و فرهنگ وقف بايد در جامعه گسترش يابد.

حجت الاسلام والمسلمین ' حسن ترابی' روز چهارشنبه در نشست تخصصی وقف در دفتر امام جمعه بروجردافزود: باید فرهنگ وقف در جامعه تقویت و احیا شود و مردم به این فریضه تشویق و ترغیب شوند.

وی افزود: روحانیان و مبلغین دینی در قبال ترویج فرهنگ وقف و احیا آن مسئولیت دارند و باید در راستای نهدینه كردن فرهنگ وقف و ترغیب و تشویق مردم در این راستا اقدامات لازم را انجام دهند.

وی همچنین اظهارداشت: وقف و موقوفات درسنت نبوی از جایگاهی عظیم برخوردار است و واقفین با وقف بخشی از اموال خود به جامعه دینی خدمت كرده اند.

حجت الاسلام ترابی افزود: وقف شیوه ای مناسب برای هدایت سرمایه ها در جهت صحیح بوده و استمرارو جاودانگی وقف آن را از سایر سایر انفاقات متمایز ساخته است.

وی یادآورشد: مراكز حوزوی باید ابعاد مختلف وقف در بخشهای فقهی ، حقوقی ، اجتماعی و آموزشی را برای مردم تبیین كنند تا این سنت نبوی و علوی استمرار یافته و در جامعه گسترش یابد.

امام جمعه بروجرد همچنین گفت: متاسفانه امروز دیده می شود كه بسیاری از موقوفات در تصرف غاصبانه دیگران قرار گرفته كه این امر یك ظلم به واقفین است و باید تلاش شود موقوفات در راستای نیت واقفین مورد استفاده قراربگیرد.

حجت الاسلام ترابی اضافه كرد: نهضت دینی امام خمینی (ره) از مساجد كه بخشی از موقوفات است شكل گرفته و نقش وقف و موقوفات در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس و خنثی سازی توطئه های دشمنان نقشی بی بدیل و برجسته است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه بروجرد گفت: هم اكنون در این شهرستان 391موقوفه و بیش از 800رقبه وجود دارد.

حجت الاسلام ' رضا گودرزی' افزود: امسال دراین شهرستان شش موقوف وقف شده كه همه آنها در جهت حمایت از مردم و امورات خیر كاربرد دارند.

در این آیین ائمه جماعات و هیات امنای مساجد بروجرد حضور داشتند.

542/634