۶ بهمن ۱۳۹۰، ۱۶:۵۷
کد خبر: 30782243
T T
۰ نفر

ساري- مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گفت: در نظر سنجي انجام شده از حدود 10 هزار مسافري كه عيد نوروز سال 90 به مازندران سفر كردند، 5/91درصد آنان سفر مجدد به استان را محتمل دانستند .

' اسدالله محمدپور ' روز پنجشنبه در جلسه ستاد تسهیلات سفر مازندران در استانداری افزود: زیرساخت های لازم برای حضور گردشگران به استان فراهم شده است و رضایت مسافران استان از نحوه ارائه خدمات ، بیانگر این مورد است.

وی افزود : مازندران در تعطیلات عید نورز در زمینه تعداد مسافران، رتبه اول كشور را كسب كرده است و در تلاش هستیم با برنامه ریزی های مناسب ، در سال آینده نیز این عنوان را به مازندران اختصاص دهیم .

محمدپور ادامه داد : نگاه دولت به توسعه زیرساختهای گردشگری مازندران نگاه ملی است و در این راستا ، تمام دستگاه های اجرایی استان مانند شهرداری ها در ایام نوروز و تابستان، خدمات مناسب و لازم را به گردشگران ارائه می دهند .

وی گفت: بسیاری از شهرداریها و ادارات خدمات رسان امور رفاهی مازندران در فصول بهار و تابستان، با امكانات شهرستانی، خدمات ملی به گردشگران می دهند كه ارتقا خدمات ارائه شده ، نیازمند توجه وی‍ژه دولت است.

وی اظهار داشت: ستاد دائمی تسهیلات سفر با توجه به نزدیك شدن به ایام پایانی سال و فرارسیدن نوروز 91، آمادگی خود را برای مهیا ساختن سفری ایمن و آرام برای گردشگران اعلام می كند.

دبیر ستاد تسهیلات سفر مازندران بیان داشت: سفر و گردشگری، سبب نشاط روحی و فكری می شود و ایجاد نشاط اجتماعی برای مردم و گردشگران هدف اصلی نهادهای متولی گردشگری استان است.

محمدپور با بیان اینكه اوج سفرهای گردشگران كشور به مازندران در ایام نوروز است، اظهار داشت: همه دستگاههای عضو ستاد تسهیلات سفر مازندران باید زمینه نشاط اجتماعی را برای گردشگران و مسافران فراهم آورند.

وی با اشاره به سفر حدود 15 میلیون گردشگر در نوروز 90 به مازندران، از راه اندازی ستاد تسهیلات نوروزی مازندران در روزهای پایانی سالجاری خبر داد.

محمدپور افزود : نمازخانه ها، مساجد و سرویس های بهداشتی پارك های جنگلی و پمپ بنزین های مازندران در آستانه ایام نوروز باید زیباسازی و ساماندهی شوند.ك/2

2585/402