۱۰ بهمن ۱۳۹۰، ۱۹:۰۷
کد خبر: 30789093
T T
۰ نفر

مشاور رييس سازمان جنگلها، مراتع و آبخيزداري كشور گفت : عمده اراضي منابع طبيعي كشور بستري براي توسعه پايدار است .

به گزارش ایرنا، مهندس 'مسعود منصور' روز دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی و مراسم معارفه مدیركل اداره كل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین ،افزود: برای رسیدن به توسعه پایدارو حفظ منابع طبیعی باید از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده كرد تا شاهد تحقق اهداف چشم‌انداز دركشور باشیم.

وی اظهار داشت : باید بستری فراهم شود تا تخصص در كنار تعهد برای ارتقای مجموعه منابع طبیعی در تمام عرصه‌های تولید، حراست و حفاظت شكل گیرد.

منصور افزود: مدیریت سه گانه شامل حفاظت، احیا و بهره‌برداری كه از جمله اركان اصلی در توسعه پایدار است، باید برای حفظ منابع طبیعی نهادینه شود.

مشاور رییس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری كشورادامه داد: مهمترین رویكرد سازمان جنگلها،مراتع و آبخیزداری كشورحفظ و احیای منابع طبیعی به وسیله مردم و برای مردم است.

منصور تصریح كرد: همچنین تشكیل تعاونی های روستایی و تشكل های منابع طبیعی از دیگر رودیكردهای مهم سازمان است كه می توانیم با تعامل بهتر با دیگر دستگاههای اجرایی و به ویژه سازمان جهاد كشاورزی مدیریت صحیح منابع را داشته باشیم .

وی تاكید كرد: انتخاب مدیران با تجربه و متعهد در منابع طبیعی یكی از شاخصه های مهمی است كه باید مورد توجه جدی قرار گیرد چرا كه در منابع طبیعی تجربه مهم است .

به گفته وی استان قزوین دارای قابلیت ها و توانایی های بسیاری در بخش منابع طبیعی است و در صورت همكاری و تعامل بییشتر سازمان جهاد كشاورزی با این مجموعه بسیاری از مشكلات و تنگناهای موجود در این حوزه مرتفع خواهد شد.

منصور در پایان خواستار توجه جدی كاركنان اداره كل منابع طبیعی و آبخیزداری به فرهنگ سازی در خصوص اهمیت منابع طبیعی به مردم شد.

در پایان این مراسم مهندس هاشم چگینی به عنوان رییس سازمان جنگلها و مراتع استان قزوین معرفی شد.

7390/ 1644