۱۴ بهمن ۱۳۹۰، ۱۴:۱۰
کد خبر: 30795990
T T
۰ نفر

زاهدان _ نماينده ولي فقيه در سيستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: داشتن روحيه ظلم ستيزي و دفاع از مظلوم به عنوان دو خصوصيت ممتاز امام خميني(ره) را در تاريخ اسلام برجسته كرد.

آیت الله 'عباسعلی سلیمانی' در خطبه های نماز جمعه این هفته در مصلای قدس زاهدان با تبریك ایام الله دهه مبارك فجر افزود: امام امت در زمان حیات پربركتشان به عنوان مجتهدی مطلق نه تنها هیچگاه با ظالمان سازش نكردند بلكه همواره مدافع و حامی مظلومان بودند.

امام جمعه زاهدان اظهار داشت: امروزه مسوولان عالی كشور نیز با پیروی از این روحیه خاص امام امت همیشه حامی مستعضعفان جهان و دشمن ظالمان باشند.

عضو خبرگان رهبری افزود: امام خمینی(ره) با عنایت الهی، هوشمندی خاص و استفاده از اعتقادات راسخ مردم در پایبندی به مبانی دینی و اسلامی علاوه بر سرنگونی عناصر وابسته به نظام سلطه، كانونهای اصلی قدرت باطل را نیز نشانه گرفتند.

آیت الله سلیمانی گفت: امام امت با الهام گرفتن از آیات قرآن كریم و حركت در مسیر مبارزه با طاغوت همراه با حمایت مردمی معجزه ای به نام انقلاب اسلامی بوجود آورد كه دنیا را به شگفتی واداشت.

امام جمعه زاهدان تاكید كرد: ملت ایران وظیفه دارند با هوشمندی و درایت والا پاسدار میراث گرانسنگ انقلاب اسلامی كه امروز الگوی تمام ملتهای آزادی خواه جهان است باشند.

وی با گرامیداشت تقارن هفته وحدت با دهه فجر افزود: مساله وحدت در جامعه اسلامی به عنوان یك اصل اعتقادی، اسلامی، قرآنی و منطقی بحساب می آید كه همه اقشار جامعه باید در گسترش و تعمیق آن كوشا باشند.

او اظهار داشت: دشمنان با توطئه های مختلف مانند اقدامات تروریستی و اعمال تحریم های اقتصادی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاكنون بارها سعی كرده اند بین ملت ایران تفرقه ایجاد كنند.

امام جمعه زاهدان گفت: اما ملت ایران در سایه وحدت، به بركت منویات امام امت و درایت رهبر معظم انقلاب اسلامی و داشتن سرمایه گرانسنگی به نام تقوا همچنان استوارتر از گذشته تمامی توطئه های سردمداران قدرت های استكباری علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی را خنثی و چهره واقعی آنان را برای مردم دنیا آشكار می كنند.ك/2

7307 / 653
۰ نفر