۱۵ بهمن ۱۳۹۰، ۱۲:۴۵
کد خبر: 30797527
T T
۰ نفر

در چهارمين روز دهه مبارك فجر انقلاب اسلامي و با حضور استاندار خراسان جنوبي، روز شنبه از 11 پروژه آبرساني روستايي در شهرستان قاينات بهره برداري شد.

در مراسم بهره برداری از مجتمع آبرسانی روستای گرماب قاینات ، استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: دهه فجر امسال 168 پروژه عمرانی با 446 میلیارد ریال اعتبار در شهرستان قاینات مورد بهره برداری قرار می گیرد.

'قهرمان رشید' افزود: در دهه فجر امسال 12 پروژه آب روستایی با اعتباری بالغ بر 43 میلیارد ریال برای 3894 خانوار روستایی در استان مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینكه در سال جاری دو میلیارد تومان اعتبار به آبفای روستایی اختصاص یافته اضافه كرد: شاخص بهره مندی از آب سالم در روستاهای خراسان جنوبی در حال حاضر 71 درصد است كه این میزان در شهرستان قاینات 84 درصد می باشد.

در این مراسم مدیر عامل شركت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی نیز گفت: برای 11 پروژه آبرسانی روستایی كه امروز در قاینات بهره برداری شدند 2.740 میلیون ریال هزینه گردیده است.

'علی اكبر بسكابادی' اضافه كرد: با افتتاح این پروژه ها 871 خانوار روستایی قاینات از نعمت آب شرب سالم برخوردار می شوند.

وی در باره مجتمع آبرسانی گرماب هم گفت: برای این مجتمع 15 میلیاردریال اعتبار هزینه شده كه با بهره برداری از آن 630 خانوار روستایی از نعمت آب شرب سالم برخوردار می شوند.110