۱۶ بهمن ۱۳۹۰، ۱۰:۳۲
کد خبر: 30799272
T T
۰ نفر

تبريز- مسوول بسيج دانشجويي دانشگاه تبريز گفت: اجراي كرسي هاي آزاد انديشي در دانشگاه محيط را عقلاني كرده و دانشجويان را از سطحي نگري دور مي كند.

عادل طاهری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در برخی مواقع تلقی های متفاوتی از كرسی های آزاداندیشی و كرسی های نظریه پردازی صورت می گیرد و گاهی وقت ها این دو به جای همدیگر استفاده می شود، در حالی كه در اصل دو مقوله جدا از هم می باشند.

وی اظهار كرد: مقوله كرسی های نظریه پردازی را رهبر معظم انقلاب در سال 81 مطرح و نهادهای علمی كشور از جمله حوزه و دانشگاه را متولی آن نمودند، در حالی كه كرسی های آزاد اندیشی در سال 88 از سوی رهبری مطرح شده و مستقیم تشكل های دانشجویی و دانشجویان را مسوول پیاده كردن آن در دانشگاه معرفی كردند.

وی ادامه داد: در كرسی های آزاد فكری طرفین گفت و گو دانشجویان هستند و لزوما حاصل بحث و گفت و گو تولید یك نظریه نیست، در حالی كه در كرسی های نظریه پردازی بحث و گفت و گو میان اساتید و صاحبنظران صورت می گیرد.

طاهری گفت: پیاده شدن كرسی های آزاداندیشی در دانشگاه ها موجب می شود باب گفت و گو و مباحثه در میان دانشجویان باز شود و حاصل آن افزایش توان و قدرت تحلیل دانشجویان خواهد بود و از سردرگمی دانشجویان در میان انبوه تبلیغات و اخبار جلوگیری خواهد كرد.

وی اضافه كرد:‌ این خواسته به حق دانشجویان و تدبیر هوشمندانه رهبر فرزانه انقلاب به راحتی در فضای دانشگاه محقق نمی شود، همانطور كه مشاهده می كنیم با گذشت دوسال از طرح این موضوع همچنان آنگونه كه شایسته است تحقق پیدا نكرده است.

مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز گفت: بدون شك دانشجویان ما عناصر كارساز نظام و پایبند به آرمان ها و ارزش های انقلاب هستند و دشمن نیز به این امر واقف است.

طاهری افزود: یكی از لوازم تحقق كرسی های آزاد اندیشی اعتماد مسوولان دانشگاه به دانشجویان و اعتماد دانشجویان به محیط و فضای گفت و گو است، چرا كه دانشجویان باید مطمئن باشند در بیان نظرات در عین مراعات كردن حدود اخلاقی و حركت در مسیر منطقی گفت و گو آزاد هستند.

8120/587