۱۸ بهمن ۱۳۹۰، ۱۲:۱۴
کد خبر: 30804185
T T
۰ نفر

تهران - فرمانده نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران با بيان اينكه 'سه عامل در پيروزي انقلاب نقش داشت'، گفت: ارتش از طلايه داران پيروزي انقلاب اسلامي است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی نیروی زمینی ارتش، امیرسرتیپ ' احمدرضا پوردستان ' در مراسم صبحگاه ستاد فرماندهی این نیروبا اشاره به عوامل پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1357 و ضمن برشمردن مولفه های دخیل در به ثمر نشستن انقلاب اسلامی افزود: وی اظهارداشت:نخستین عامل پیروزی انقلاب اسلامی حضور روحانیون در پیشاپیش نهضت و در راس همه امام خمینی(ره) بود كه با هدایت های پیامبرگونه خودشان و با ژرف نگری مدبرانه مسیر انقلاب را ترسیم كردند تا به امروز هرچه بیشتر می گذرد عظمت تدابیر معمار كبیرانقلاب اسلامی بیشتر برای ما مشخص می شود.

سرتیپ پوردستان، مردم را دومین عامل پیروزی انقلاب ارزیابی و خاطر نشان كرد: حضور گسترده و میلیونی مردم دیندار در صحنه های تظاهرات و اعتراضات نقش بسزایی در پیروزی انقلاب داشت چرا كه با حضور میلیونی در خیابان ها همه فعالیت های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی رژیم پهلوی تحت الشعاع قرار می گرفت.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ، ارتش را ركن سوم پیروزی انقلاب دانست و گفت: پیوستن بدنه اصلی ارتش به صفوف انقلابیون یكی از مهمترین علل پیروزی انقلاب اسلامی مردم ایران در سال 57 بودو اگر بدنه اصلی ارتش كه از افراد مومن، متعهد و باتقوا بودند به مردم نمی پیوستند و سلاح خود را بر زمین نمی گذاشتند در روند پیروزی انقلاب اسلامی خلل ایجاد می شد.

وی افزود: پیوستن بدنه ارتش به مردم امر اتفاقی نبود بلكه ریشه در باورها و اعتقادات آن داشت چون كه بدنه ارتش با روحانیت و مردم در ارتباط كامل و مداوم بود و همین ارتشیان بودند كه اعلامیه های امام را در پادگان ها توزیع می كردند.

امیر سرتیپ پوردستان با یادآوری خاطره ای از شهید فلاحی گفت: روحیه بصیرت و ولایتمداری در بدنه ارتش موج می زد و این نشان از سالم بودن بدنه آن داشت ،ارتشی كه فرماندهی معظم كل قوا آن را یك ارتش متدین می نامند

وی افزود: ارتش یك سرمایه ملی است و ما باید تلاش كنیم قداست و روحانیت این سازمان را حفظ كنیم و هر روز در جهت بهتر شدن آن قدم برداریم.

سیام**7378**