۲۰ بهمن ۱۳۹۰، ۱۲:۵۳
کد خبر: 30808825
T T
۰ نفر

اصفهان -مدير اسناد و كتابخانه ملي منطقه مركزي كشور از نمايش اسناد مبازرات مردم به رهبري امام خميني (ره) براي به ثمر رساندن پيروزي انقلاب اسلامي در نمايشگاه دهه فجر اصفهان خبر داد.

'رضا شكیبایی' روز پنجشنبه در حاشیه نمایشگاه دهه فجر با شعار 'سی و سه سال بیداری اسلامی در پناه ولایت' به خبرنگار ایرنا افزود: در این نمایشگاه از مجموع یكصد سند تاریخی موجود از قیامهای سال 43 تا 57 مردم، 50 سند در غرفه اسناد و كتابخانه ملی استان اصفهان در قالب عكس و همچنین به صورت دیجیتالی از طریق ویدئو پروژكتور به نمایش گذاشته شده است.

شكیبایی قدیمی ترین سند تاریخی به نمایش گذاشته شده را مربوط به مبازرات مردمی در سال 43با موضوع 'دستور ساواك مبنی بر جمع آوری نوارهای سخنرانی امام خمینی (ره) به شهربانی استان اصفهان' عنوان كرد.

وی اظهار داشت: بیشترین اسناد منتشر شده مربوط به مبارزات مردم در سالهای 56 و 57 است.

وی هدف از حضور در این نمایشگاه را آشنایی مردم با حركت عظیم و تاریخی ملت در سال 57 با اسناد مستند و مكتوب و همچنین نمایش جلوه های حضور بنیانگذار انقلاب برای به ثمر رساندن این پیروزی عنوان كرد.

شكیبایی با اشاره به تحولات این سازمان در سی و سه سال پیروزی انقلاب اسلامی گفت:90 درصد اسناد جمع آوری شده در حوزه های مختلف شامل تاریخی، فرهنگی، اداری، مالی و اجتماعی مربوط به سالهای پس از پیروزی انقلاب است.

وی، فضای این نمایشگاه را بسیار ویژه و غیر قابل مقایسه با سایر نمایشگاههای دایر شده در این مكان عنوان كرد و گفت: دست اندركاران نمایشگاه نیز با روحیه متمایزی در برپایی این نمایشگاه با غرفه داران همكاری كردند.

نمایشگاه دهه فجر با شعار 'سی و سه سال بیداری اسلامی در پناه ولایت' در قالب بیش از 50 غرفه، دستاوردهای سازمان های دولتی، ارگان ها، نهادها و مراكز علمی را به نمایش گذاشته است.

این نمایشگاه در متراژ سه هزار مترمربع تا 21 بهمن ماه از ساعت 9 تا 21در محل نمایشگاههای بین المللی اصفهان برای بازدید عموم دایر است.

510/1042