دزفول _ طرح توسعه كارخانه قارچ دزفول با بهره گيري از فناوري كشور هلند روزجمعه طي آييني با حضور ميهمانان هلندي و مقامات كشوري ,استاني و محلي مورد بهره برداري قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا در آیین مدیرعامل كارخانه قارچ جلگه دزفول گفت كه این طرح توسعه با سرمایه گذاری حدود 75 میلیارد ریال با استفاده از فناوری روز دنیا و همكاری شركت دالسون هلند سازنده تاسیسات و گلخانه تولید قارچ راه اندازی شده است.

'غلامعلی اسلامی زاده' افزود: از این مقدار اعتبار حدود 53 میلیارد ریال آن تسهیلات بانكی و 22 میلیارد ریال دیگر سهم آورده می باشد كه برای توسعه و تجهیز كارخانه هزینه شده است.

وی گفت: طرح توسعه كارخانه قارچ دزفول در زمینی به مساحت پنج هزار و 37 متر مربع با 31 سالن تولید و پرورش قارج اجرا شده است.

مدیرعامل كارخانه قارچ جلگه دزفول خاطرنشان كرد كه با راه اندازی طرح توسعه ظرفیت تولید سالانه از یكهزار و 200 تن به سه هزار تن افزایش یافته است.

بنا به اظهار وی در این كارخانه 202 فرصت شغلی مستقیم و 200 فرصت شغلی غیر مستقیم ایجاد شده است.

'محمدرضا نوربخش ' رییس هیات صنفی پرورش دهندگان قارچ در كشور گفت كه 354 مزرعه تولید قارچ در كشور وجود دارد كه سالانه افزون بر 73 هزارتن محصول قارج تولید می شود.

وی افزود: با این رقم تولید ایران در جایگاه یازدهم تولید قارچ در كشورهای جهان است كه

با برنامه ریزی های انجام شده در تلاشیم تا جایگاه ایران تا سال 1404 به مقام سوم جهان برسد.

این مسوول با اشاره به تاریخچه تولید قارچ در كشور گفت كه كار كشت و تولید قارچ در ایران از سال 1364 آغاز شد و كارخانه قارچ جلگه دزفول سومین مزرعه مدرن تولید قارچ در كشور می باشد كه تاكنون راه اندازی شده است.

در این آیین كه معاونین استاندار خوزستان ,مدیران كل صنایع و جهاد كشاورزی و دیگر مقامات استانی و كشوری حضور داشتند 'جان برینگز' مدیرعامل بخش قارچ شركت سازنده گلخانه و تاسیسات تولید قارچ هلند درمورد فناوری به كار گرفته شده در طرخ توسعه كارخانه قارچ دزفول و فعالیتهای این شركت در دیگر نقاط ایران سخنانی ایراد كرد.

538/