۲۳ بهمن ۱۳۹۰، ۱۳:۲۳
کد خبر: 30813427
T T
۰ نفر

بندرعباس- ايستگاه هواشناسي سينوپتيك بستك با حضور فرماندار و مديركل هواشناسي هرمزگان به بهره برداري رسيد.

'ایستگاه سینوپتیك ایستگاه هایی هستند كه بطور همزمان در سراسر دنیا بر اساس ضوابط و مقررات سازمان جهانی هواشناسی بطور 24 ساعته موظف به اندازه گیری و تهیه پارامترهای جوی و ارسال آنها در شبكه مخابراتی، به ترتیب سه ساعت به سه ساعت بنام سینوپ و ساعت به ساعت به نام متار می باشند.'

به گزارش یكشنبه ایرنا،مدیركل هواشناسی هرمزگان درمراسم افتتاح این پروژه به خبرنگار ایرنا گفت: این ایستگاه پیشرفته ترین مركز هواشناسی دراستان است كه از همه پارامترهای جوی و تجهیزات روز دنیا بهره مند است.

سعید رنجبر افزود: برای افتتاح این مركز دومیلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات استانی هزینه شده است.

وی بیان داشت: دردهه فجر همچنین ایستگاه هواشناسی سیریك نیز با اعتبار 400 میلیون ریال به بهره برداری رسید كه بصورت خودكار اطلاعات را از بندرعباس رصد می كنیم.

این مسوول ادامه داد: برحسب سیاست های سازمان درسالجاری به سمت وسویی می رویم كه ایستگاه های هواشناسی مدنظر به صورت تمام خودكار باشند.

وی گفت: به منظور استقرار دولت الكترونیك كه یكی از سیاست های دولت است مقرر شده مناطقی كه فاقد ساختمان اداری هواشناسی ونیروی انسانی هستند، اطلاعات بصورت خودكار به مركز ارائه شود.

جواد قناعتی فرماندار بستك نیز درحاشیه افتتاح این پروژه گفت: این پروژه با اعتبار دو هزار میلیون ریال به مساحت یك هكتار و با زیربنای 140 متر به بهره برداری رسید.

هرمزگان دارای 13 ایستگاه هواشناسی سینوپتیك می باشد. ك/3

7195/668