دولت سیزدهم پنج ایستگاه هواشناسی در مازندران افتتاح کرد

ساری - ایرنا - مدیرکل هواشناسی مازندران گفت که از زمان فعالیت دولت مردمی سیزدهم تاکنون پنج ایستگاه هواشناسی در این استان احداث و افتتاح شد که این میزان ۲ برابر ایستگاه‌های فعال قدیمی بود.

سیدمحمدرضا رضوی روز شنبه با گرامیداشت فرارسیدن هفته دولت در جمع خبرنگاران افزود: در ایام هفته دولت امسال، پنج ایستگاه هواشناسی در مناطق محروم استان افتتاح خواهد شد.

وی افتتاح ایستگاه هواشناسی در منطقه دلیر چالوس با ۲۰ میلیارد ریال اعتبار، ایستگاه هواشناسی جویبار، ساختمان هواشناسی در بلده و بروزرسانی تجهیزات با یک میلیارد تومان و همچنین بهره برداری از دستگاه " آر. وی. آر" در فرودگاه دشت ناز ساری با ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار را از جمله طرح هایی ذکرکرد که در ایام گرامیداشت هفته دولت در مازندران افتتاح خواهد شد.
وی با بیان اینکه در صورتی که دیدپروازی کمتر از ۲ هزار متر باشد هواپیما اجازه پرواز نخواهد داشت و در ایام فصل پاییز و زمستان بعلت کاهش سطح دید که یک چالش و مشکل اساسی بود، پروازها لغو می‌شد که این امر ضرر مالی زیادی نیز به همراه داشت، خاطرنشان کرد: با بهره برداری از دستگاه "آر. وی. آر" خلبان با دید پروازی ۹۰۰ متر قادر به فرود هواپیما خواهد بود و با افتتاح این طرح در هفته دولت، فرودگاه دشت ناز ساری به لحاظ ایمنی ارتقا خواهد یافت.

وی شمار ایستگاه‌های هواشناسی در مازندران را ۱۷ ایستگاه عنوان کرد و اظهار داشت: در ۲ سال اخیر فعالیت‌های دانش بنیانی اولویت کاری هواشناسی این استان بود و تلاش شد تمام قعالیت‌ها به سمت داخل سوق یابد تا بتوانیم با ایجاد خودباوری در بین نیروها، به خودکفایی دست یابیم.

دولت سیزدهم پنج ایستگاه هواشناسی در مازندران افتتاح کرد

مدیرکل هواشناسی مازندران با عنوان اینکه از زمان فعالیت دولت مردمی سیزدهم، وضعیت هواشناسی رو به بهبود است، خاطرنشان کرد: سازمان هواشناسی جمهوری اسلامی ایران در بین ۲۰۳ کشور عضو سازمان جهانی، اکنون از جایگاه مطلوبی بر خوردار است و حتی تا معاون اولی سازمان جهانی هواشناسی نیز پیش رفته است.

رضوی با بیان اینکه در سطح منطقه آسیا و سازمان جهانی هواشناسی، هواشناسی جمهوری اسلامی ایران شرایط مطلوبی دارد و یک کشور با اهمیت و دارای رتبه بالای هواشناسی شناخته می‌شود، تجهیزات موجود در ایستگاه‌های هواشناسی مازندران را نیز متناسب با نیازها، مطلوب توصیف کرد و گفت: با توجه به اینکه در گذشته مورد حملات سایت‌های اینترنتی یا هکرها قرار می گرفته‌ایم اما اکنون تمام سامانه اینترنتی با صرف ۲۵ میلیارد ریال اعتبار جداسازی شد و اکنون به سازمان جهانی هواشناسی وصل هستیم.

وی با اشاره به تبادل اطلاعات بین هواشناسی مازندران با سازمان هواشناسی و وابستگی کامل با خطوط ارتباطی بسیار قوی که حدود پنج نوع خط ارتباطی را شامل می شود، با بیان اینکه اگر این تبادل اطلاعات صورت نگیرد در واقع هیچ پیش بینی هواشناسی نیز انجام نخواهد شد، افزود: اکنون یک خط ارتباطی ایمن داریم و تبادل اطلاعات با سازمان هواشناسی نیز از طریق همین خط انجام می شود.
این مقام مسوول از تهیه زمین در شهرستان نور برای احداث ایستگاه هواشناسی دریایی خبر داد و گفت: با تهیه زمین مورد نیاز و احداث ساحتمان در یک دو ماه آینده، از این پس پیش‌بینی‌های دریایی با دقت بسیار بالایی انجام خواهد شد.

رضوی با اشاره به دانش بالای کارکنان هواشناسی مازندران، بیان کرد: کارهای تحقیقاتی زیادی در این اداره کل در حال انجام است و رو به پیشرفت هستیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha