۲۳ بهمن ۱۳۹۰، ۱۵:۲۰
کد خبر: 30813794
T T
۰ نفر

تهران - وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي روابط با كشورهاي آمريكاي لاتين را در سال هاي اخير رو به گسترش خواند و گفت: توسعه ارتباط و تعاملات فرهنگي هنري با كشورهاي آمريكاي لاتين از اولويت هاي كاري اين وزارتخانه است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، 'سیدمحمد حسینی' روز یكشنبه در حاشیه دیدار با شماری از فرهیختگان، دانشگاهیان، خبرنگاران و هنرمندان حوزه آمریكای لاتین در جمع خبرنگاران افزود: هم اكنون روابط سیاسی ما با این حوزه در حدبسیار مطلوب و خوب است و در تلاشیم كه در دیگر عرصه های فرهنگی، اقتصادی و هنری نیز گام های خوبی برداشته شود.

وی با اشاره به تاسیس رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ونزوئلا و استقرار سفیر ایران در این كشور؛ از برنامه های آتی برای راه اندازی و تاسیس چند رایزنی فرهنگی در كشورهای حوزه آمریكای لاتین خبر داد.

حسینی در پاسخ به خبرنگاری در باره هدف از تاسیس شبكه تلویزیونی 'هیسپان تی وی' و حوزه پوشش رسانه ای آن توضیح داد: یكی از انگیزه های ایران برای تاسیس این شبكه علاقه مردم این كشورها برای آشنایی با فرهنگ غنی ایرانی است.

وی از دوبله برخی فیلم ها و مجموعه های تلویزیونی ایرانی به زبان اسپانیولی در آینده نزدیك خبر داد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطر نشان كرد: خوشبختانه هم اكنون تمایل زیادی در این كشورها برای دوبله فیلم ها و سریال های ایرانی به زبان اسپانیایی برای پخش در شبكه هیسپان تی وی وجود دارد كه امیدواریم هر چه سریعتر مقدمات آن فراهم شود.

حسینی تاكید كرد: ما ترجیح می دهیم دوبله این محصولات هنری ایران به همراه محصولات فرهنگی مانند كتاب ها توسط افراد بومی و محلی منطقه آمریكای لاتین انجام شود تا به این وسیله با توجه به علاقه و روحیه مردم آن مناطق و كشورها این محصولات ارایه شوند.

نایب رییس شورای عالی سینما در ادامه در پاسخ به سوالی هدف از راه اندازی سازمان سینمایی را ارتقای جایگاه معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان كرد تا از این طریق اهتمام و توجه بیشتری به این سازمان از جوانب مختلف صورت گیرد.

به گفته حسینی اصل كار این سازمان از سوی خود اصناف سینمایی صورت می گیرد و این سازمان می تواند حلقه گستره ای برای ارتباطات و مدیریت های میان این وزارتخانه با صنوف مختلف سینمایی باشد.

وی تاكید كرد: ما با اصل فعالیت های صنفی در همه حوزه های فرهنگی و هنری موافق هستیم و لذا باید این فعالیت ها در مبانی قانونی و ضوابط صورت گیرد.

شماری از فرهیختگان، هنرمندان، خبرنگاران و دانشگاهیان كشورهای حوزه آمریكای لاتین روز یكشنبه با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و گفت و گو كردند.

فراهنگ 1355** 2025**1588
۰ نفر