۲۴ بهمن ۱۳۹۰، ۱۷:۵۰
کد خبر: 30815857
T T
۰ نفر

بوشهر - براي نخستين بار در بوشهر يك عمل نادر قلب در مركز قلب مركز بنت الهداي دانشگاه علوم پزشكي بوشهر يا موفقيت انجام شد.

به گزارش ایرنا متخصص قلب و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی بوشهر گفت: در یك عمل جراحی نادر در مركز جراحی قلب بوشهر، عمل ترمیم پارگی دریچه آئورت قلب با استفاده از روش اندوسكولن و بدون استفاده از بیهوشی انجام شد.

دكتر امیرحسین زهره‌ ای دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در این روش بدون انجام بیهوشی و از راه برشی كوچك روی شریان مردی 53 ساله كه دچار پارگی دریچه آئورت قلب شده بود عمل درمان و ترمیم پارگی شریان قلب وی انجام شد.

وی یادآورشد: به خاطر ریسك به نسبت بالای این عمل، با توجه به اینكه این نوع بیماری‌ها نادر هستند مراكز معدودی دركشور این نوع عمل را انجام می‌دهند.

دكتر زهره ای اضافه كرد: هم‌اینك در مركز جراحی قلب و آنژیوگرافی بوشهر همه اعمال درمان بیماری‌های قلب و عروق انجام می‌شود و نیازی به اعزام بیماران به استان‌های دیگر وجود ندارد.

جراح قلب مركز بنت‌الهدی و عضو تیم این جراحی نیز در این باره گفت: پارگی دریچه قلب این بیمار جایی قرار گرفته بود كه عمل جراحی باز برای او عوارض زیادی از جمله امكان فلج شدن هر دو اندام تحتانی را به دنبال داشت.

دكتر میكائیل رضایی افزود: در این عمل نادر از طریق شریان سطحی اندام تحتانی چپ و فرستادن وسیله‌های مخصوص به داخل منطقه پارگی شریان، آن را ترمیم كردیم.

وی اظهار داشت: هم‌اكنون بیمار در سلامتی كامل به سر می‌برد.

628