كاشان- فرماندار نطنز گفت: بازرسان انتخابات با انجام وظيفه در حوزه بازرسي زمينه تداوم اعتماد عمومي مردم به نظام مقدس جمهوري اسلامي را فراهم كنند.

به گزارش ایرنا، 'مهدی سلیمانی' روز چهارشنبه در نشست توجیهی ویژه بازرسان حوزه انتخابیه نطنز و بخش قمصر از توابع شهرستان كاشان با اشاره به حضور حماسی و گسترده مردم در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن اظهار داشت: این حضور نوید برگزاری انتخاباتی باشكوه برای كشور خواهد بود.

وی با بیان اینكه با ورود به دهه چهارم انقلاب، رشد و بالندگی این نظام در همه عرصه ها بخوبی مشاهده می شود، یادآور شد: شعارهای انقلاب تغییری پیدا نكرده و تنها روش های رسیدن به اهداف و تاكتیك ها تغییر كرده است.

رییس هیات اجرایی انتخابات شهرستان نطنز تاكید كرد: مردم شریف ایران در تعیین نظام، نوع حكومت، انتخاب مدیران عالی كشور، ریاست جمهوری و اعضای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری نقش اساسی دارند.

وی با اشاره به اهمیت انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: مسیر حركت سایر قوای كشور از قبال قوانینی است كه در مجلس شورای اسلامی تصویب می شود.

سلیمانی به دو شاخصه مهم كه در بخش هیات بازرسی بایستی مورد توجه بازرسان قرار گیرد، اشاره كرد و گفت: بی طرفی به عنوان یك اصل اساسی همواره باید در حوزه بازرسی مورد تاكید قرار گیرد.

فرماندار نطنز خاطرنشان كرد: هیات بازرسی انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی بر اساس قانون با بی طرفی كامل از آرای مردم دفاع خواهد كرد.

وی ادامه داد: بازرسان در ارایه گزارش های مربوط به تخلفات انتخاباتی، نبایستی ملاحظات رابطه قومی، گرایشی و سیاسی داشته باشند.

وی اشراف بر قوانین و مقررات انتخاباتی را یكی دیگر از شاخصه های مهم عنوان و تاكید كرد: بازرسان با چشم تیزبین ضمن رصد فضای عمومی شهرستان و عملكرد دستگاه های اجرایی و نظارتی و نامزدهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی با بی طرفی در راستای حضور همگانی مردم در پای صندوق های رای و برگزاری انتخابات سالم حركت كنند.

عضو هیات بازرسی نهمین دوره انتخابات مجلس شورای در استان اصفهان در این نشست به محورهای اساسی كه در بخش بازرسی مطرح هستند پرداخت و نظارت بر حسن اجرای قانون و نظارت بر بی طرفی تمامی دستگاه ها و فراهم كردن شرایط حضور حداكثری مردم را از مهمترین وظایف هیات های بازرسی انتخابات عنوان كرد.

'جعفر لطفی' با اشاره به ماده 25 قانون انتخابات افزود: وزارت كشور مامور اجرایی قانون انتخابات و حسن انجام آن است و برای محقق شدن این امر مامورانی را به مراكز حوزه انتخابیه و شعب اخذ رای معرفی خواهد كرد.

وی یادآور شد: بر اساس قانون، فرماندار و رییس هیات اجرایی شهرستان مسوول صحت انجام انتخابات است و مرجع بررسی شكایت ها در مرحله نخست هیات اجرایی شهرستان و پس از آن هیات نظارت و در نهایت شورای نگهبان خواهد بود.

وی تاكید كرد: بازرسی تنها برای روز رای گیری نیست بلكه هم اكنون در زمان تبلیغات ممنوع ، بازرسان در حوزه های انتخابیه تكلیف خود را انجام می دهند.

لطفی از جمله وظایف اخلاقی هیات بازرسی انتخابات را رعایت پوشش ظاهری، ادب، صدق در گفتار و متانت عنوان كرد.

به گفته وی، بر اساس ماده 10 قانون انتخابات، ملاك رای دادن در انتخابات شناسنامه معتبر جمهوری اسلامی ایران است.

م.م/562/1011