با حضور دكتر محمد رضا رحيمي معاون اول رييس جمهوري پروژه هشت هزار و 678 واحدي در قالب مسكن مهر و انبوه سازان به طور همزمان در استان كردستان به بهره برداري رسيد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بهره برداری از این تعداد پروژه به طور نمادین در شهر سنندج انجام و واحدهای مسكونی چندین تعاونی تحویل ساكنان آنان شد.

مدیركل مسكن و شهرسازی كردستان در آیین بهره برداری از این تعداد پروژه ، گفت: این پروژه ها در قالب طرح ملی مسكن مهر و طرح انبوه سازان احداث و واگذار می شود.

به گفته محمد رسولی برای بهره برداری از این تعداد پروژه 281 میلیارد تومان هزینه شده است.

وی این واحدها را كاملا آماده واگذاری دانست و افزود: برخی از واحدها نیز تحویل داده شده است.

به گفته وی از مجموع هشت هزار و 687 واحد آماده واگذاری در سطح استان، دو هزار و 958 واحد مربوط به شهر سنندج، یك هزار و 301 واحد در سقز، 585 واحد در بانه، 902 واحد در بیجار، 976 واحد در قروه، 310 واحد در مریوان، 724 واحد در كامیاران، 584 واحد در دیواندره، 64 واحد در سروآباد و 272 واحد در دهگلان می باشد.

دكتر محمد رضا رحیمی معاون اول رییس جمهوری به منظور افتتاح چندین پروژه صنعتی و عمرانی در استان كردستان صبح دوشنبه وارد فرودگاه شهر سنندج مركز استان كردستان شد.

وزرای راه و شهرسازی، نیرو، امور اقتصادی و دارایی، جهاد كشاورزی، علوم و تحقیقات، صنعت ، معدن و تجارت به همراه رییس كل بانك مركزی و روسای سایر بانك در این سفر معاون اول رییس جمهوری را همراهی می كنند.

در این سفر دو روزه افتتاح مسكن مهر در سطح استان، جلسه بررسی طرح ها با حضور وزرا و مدیران عامل بانك ها، افتتاح سد آزاد و آبگیری و كلنگ زنی سد امیرآباد و رمشت و آبگیری سد و آبگیری سد سورال و كلنگ زنی سامانه انتقال سد ژاوه بصورت ویدیو كنفرانس، كلنگ زنی كارخانه ایران خودرو كردستان از جمله برنامه های معاون اول رییس جمهوری در سفر به كردستان است.

رحیمی همچنین در این سفر عصر دوشنبه در شورای ادارای استان با حضور معتمدان و متخصصین حضور می یابد.

بازدید و افتتاح طرح در صدا و سیما مركز كردستان و مصاحبه مطبوعاتی در پایان روز از جمله دیگر برنامه های سفر معاون اول رییس جمهوری می باشد.

رحیمی همچنین روز سه شنبه به دیواندره سفر می كند و كلنگ احداث پتروشیمی شهید رجایی این شهرستان را به زمین می زند.

كلنگ زنی پروژه های شهرستان بیجار، حضور در فرمانداری قروه و گزارش سفیر قزاقستان د ارتباط با كلنگ زنی معدن طلای قروه و دیدار عمومی با مردم قروه از دیگر برنامه های روز دوم سفر معاون اول رییس جمهوری به استان كردستان است.7346/533