۹ فروردین ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 4004912
T T
۰ نفر
..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/01/09 اجتماعی.گردشگری.آذربایجان غربی.استاندار ارومیه - استاندار آذربایجان غربی گفت: این استان با توجه به ظرفیت ها و قابلیت های طبیعی و تاریخی از قطب های مهم گردشگری کشور است.
وحید جلال زاده روز سه شنبه درگفت و گوی خبری از مردم برای حضور در آذربایجان غربی و بازدید از جاذبه های تاریخی و طبیعی ان دعوت کرد.
وی همچنین از افزایش تعداد سفرها در تعطیلات نوروز امسال به استان خبر داد و افزود: تعداد سفرها به آذربایجان غربی در تعطیلات نوروزی امسال در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل، 15 درصد افزایش یافته است.
وی، مجموعه تخت سلیمان تکاب و مجموعه تاریخی قره کلیسا را از مهمترین جاذبه های گردشگری استان نام برد و اظهار کرد: این آثار تاریخی در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسیده اند و از این جهت آذربایجان غربی با داشتن دو اثر ثبت شده در فهرست آثار تاریخی یونسکو با استان فارس برابری می کند.
استاندار آذربایجان غربی همچنین پارک ملی دریاچه ارومیه، مسجد جامع ارومیه، غار سهولان مهاباد، مقبره شمس تبریزی در خوی، آبشار شلماش سردشت، کاخ موزه باغچه جوق در ماکو، تپه باستانی نقده را از جمله مناطق گردشگری و تاریخی استان عنوان کرد و گفت: آذربایجان غربی در ایام نوروز و تابستان میزبان خیل گردشگران داخلی و خارجی است.
جلال زاده در ادامه با تشریح زیرساخت های گردشگری استان افزود: در آذربایجان غربی 27 هتل و 57 مهمانپذیر با ظرفیت 3500 تخت پذیرای گردشگران و مسافران است و در ایام نوروز و تابستان که تعداد مسافران به استان بیشتر می شود، مدارس و مهمانسراهای دولتی در این زمینه به کارگیری می شوند.
آذربایجان غربی استان پهناوری است که از کرانه های رود ارس در شمال تا دره زاب کوچک در سردشت گسترده شده تا تابلویی از عظمت خداوند را در گستره چشم بینندگان قرار دهد.
تنوع آثار موجود تاریخی با زیبایی های خداداد طبیعی در استان دست به دست هم داده و مناظری روح نوازی را در مساحتی حدود 43 هزار کیلومتر مربع ایجاد کرده اند که چشم هر بیننده ای را خیره می کند.
آذربایجان غربی ؟ ؟/؟درصد از مساحت کشور را تشکیل می دهد و با ترکیه، عراق و جمهوری خودمختار نخجوان به طول حدود یک هزار کیلومتر مرز مشترک دارد.
دشتهای سرسبز، دریاچه آبی، باغهای زیبای سیب، انگورستانهای وسیع، جنگلهای افرا، کوههای پوشیده از چشم اندازهای طبیعی همه جلوه هایی هستند که استان آذربایجان غربی را به سرزمینی با خاطره های فراموش ناشدنی برای مسافران این سرزمین مبدل می سازد.
آذربایجان غربی سرزمینی است با طبیعت خاص خود که در سراسر بهار و تابستان پوشیده از لاله، شقایق، نرگس، سوسن و سنبل است و تالابها، مردابها آبگیرها و سواحل و جزایر دریاچه ارومیه اش، میعادگاه و زیستگاه صدها نوع پرنده وحشی بومی و مهاجر و رودهای آن محل زندگی آبزیان منحصر به فرد است.
در این استان آنچه از جلوه های بکر و آثار متعدد فرهنگی یادگار مانده از دوره های تاریخی مختلف موجود است همه ودیعه هایی است برای درک بزرگی پروردگار در آفرینش تابلوهای زیبا که آدمی را متحیر در مقابل عظمت خالق هستی می کند.
581/587 شماره 420 ساعت 17:44 تمام
۰ نفر