۲۲ خرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 4053081
T T
۰ نفر
..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/03/22 اقتصاد.شیلات.رهاسازی .مازندران ساری- مدیر کل شیلات مازندران از آغاز رهاسازی یکصد میلیون قطعه بچه ماهی یک تا سه گرمی در رودخانه های شیلاتی استان خبر داد و گفت: ماهی سفید بیشترین بچه ماهی رهاسازی شده است.
حسن حبیب نژاد روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا ، افزود: در دهه اخیر به دلیل تخریب محیط زیست ، توسعه بخش کشاورزی و صنعت و برداشت بی رویه شن و ماسه از بستر رودخانه ها و همچنین آلودگی ، تکثیر طبیعی انواع آبزیان در رودخانه های استان کاهش محسوسی یافته است.
وی با بیان اینکه شیلات مازندران برای حفظ ذخایر و تامین صید ماهیگیران در دریای خزر تکثیر مصنوعی انواع بچه ماهی و رهاسازی آن به رودخانه ها را انجام می دهد، ادامه داد: لایروبی رودخانه ها مهم شیلاتی ، حفظ و حراست و جلوگیری از صید در زمان مهاجرت و تخم ریزی ماهیان از جمله فعالیت های شیلات است.
وی به تکثیر مصنوعی و رهاسازی 20 میلیون قطعه بچه ماهی توسط اتحادیه ماهیگیران پره مازندران در سال جاری خبر داد و اظهار داشت: صیادان پره به منظور پایداری صنعت صید و صیادی اقدام به بازسازی ذخایر دریای خزر می کنند.
وی تکثیر و رهاسازی هشت میلیون قطعه بچه ماهی کپور را از دیگر برنامه های شیلات عنوان کرد و گفت: سالانه حدود هشت هزار تن انواع ماهی استخوانی از دریای خزر توسط صیادان پره صید می شود که 85 درصد ماهی صید شده از ماهیان تکثیر مصنوعی و رها شده در دریا است.
مازندران دارای حدود 100 رودخانه بزرگ و کوچک و 338کیلومتر ساحل در دریای خزر است. ک/3 2585/402/506 شماره 561 ساعت 16:23 تمام
۰ نفر