۵ مرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 4082048
T T
۰ نفر
..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/05/05 فرهنگی.تلویزیون.فیلم های آخر هفته تهران - 24 فیلم سینمایی و تلویزیونی شامل 18 فیلم سینمایی خارجی و 6 فیلم ایرانی در روزهای پایانی هفته جاری از شبکه های مختلف سیما پخش می شوند.
فیلم های سینمایی آخرین پیام، هفت سامورایی، هیاهوی بچه، رویای لیپل، شنونده شب، راز دریاچه، پادشاه دیوانه 3، بازرس مورس، ظهر شانگهای، داستان پلیس، سرعت مرگبار، جوزی ولز، نفوذی، دست ها روی شهر، مسیر ایرلندی، در جست و جوی نمو، پرستار ویژه و خیابان مین، عناوین آثار خارجی است که برای پخش در آخر هفته جاری انتخاب شده اند.
همچنین فیلم های سینمایی و تلویزیونی دو فیلم با یک بلیط، ارثیه، اوهام، فال قهوه، قدم های بارانی و سقوط آثار فیلمسازان ایرانی است که روزهای پنج شنبه و جمعه ششم و هفتم تیرماه از شبکه های سیما پخش می شود.
شبکه یک ---------- ** فیلم سینمایی دو ف ـی ـلم ب ـا یک بل ـی ـط به کارگردانی و نویسندگی داری ـوش ف ـره ـن ـگ ، ازشبک ـه یک سیما پخش می ش ــود.
در این فیلم که در سال 1369 ساخته شده است، داریوش فرهنگ، افسانه بایگان، مهدی هاشمی، زنده یاد شهلا ریاحی و شاهرخ سخایی بازی کرده اند.
این فیلم داستان یک کارگردان را روایت می کند که بعد از سال ها از آمریکا بازگشته تا نخستین فیلم خود را بسازد.
** فیلم سینمایی آخرین پیام به کارگردانی جاناتان هیپ محصول سال 2002 کشورهای آمریکا و کانادا نیز شامگاه ششم مرداد از این شبکه پخش می شود.
این فیلم که استیون بولدین و تام اسکریت نقش آفرینی کرده اند، یک داستان حادثه ای -پلیسی است که با انفجار یک شرکت شیمیایی به نام لنینگ آغاز می شود.
** فیلم سینمایی هفت سامورایی که محصول 1945 ژاپن و ساخته آکیرو کوروساوا است، نیمه شب پنج شنبه ساعت از این شبکه روی آنتن می رود.
این فیلم که برای چندمین بار از شبکه های سیما پخش می شود، یک روستای دور افتاده در ژاپن تحت ظلم و ستم اربابان را نشان می دهد که ساکنان آن به کمک هفت سامورایی بی نام و نشان علیه اربابان ظلم و جور قیام کرده و پیروز می شوند.
** فیلم سینمایی ارثیه نیز به کارگردانی کاظم بلوچی بعدازظهر جمعه هفتم مرداد از شبکه اول سیما پخش می شود.
در این فیلم که زنده یاد حسین پناهی و محمود بنفشه خواه نقش آفرینی کرده اند، مرد متمکنی روایت می شود که از رفتار دو فرزندش گلایه دارد و قبل از مرگ به آنها می گوید که هر کدام از آنان که بهتر باشد از طریق آدم هایی که وکیل او هستند، وارث ثروت او خواهند شد.
** هیاهوی بچه عنوان فیلم سینمایی دیگری است که به کارگردانی چارلز شایر محصول سال 1994 آمریکا به شمار می رود و نیمه شب جمعه از شبکه یک سیما پخش می شود.
این فیلم که دایان کتین و سم شپرد بازی کرده اند نیز پیش از این از تلویزیون به مخاطبان ارایه شده بود.
داستان این فیلم زنی به نام کیت را روایت می کند که در یک شرکت بزرگ و زنجیره ای تهیه غذا، سمت مهمی دارد اما ورود یک دختر بچه زندگی به او ارث می رسد، زندگی اش را دگرگون می کند.
شبکه دو ----------- ** ظهر پنج شنبه فیلم سینمایی رویای لیپل به کارگردانی لارس بوشل در قالب برنامه سینما آفتاب از شبکه دوم سیما پخش می شود.
این اثر کودکانه که محصول سال 2009 آلمان است، زندگی پسربچه ای هشت ساله را نشان می دهد که پدرش در آستانه سفر به کشوری دیگر برای شرکت در مسابقه آشپزی است و برای مراقبت از او پرستار استخدام می کند.
** فیلم سینمایی شنونده شب محصول سال 2006 کشور آمریکا به کارگردانی پاتریک استتنر و تهیه کنندگی جیل فوتلیک ماه بامداد جمعه در بخش سینما مهتاب روی آنتن شبکه دوم سیما می رود.
داستان فیلم با بازی رابین ویلیامز، تونی کالت و راری کالکین زندگی گابریل نون یک نویسنده را به تصوبر می کشد که با قبول پیشنهاد ناشرش برای خواندن دست نوشته یک رمان با سرگذشت پرتلاطمی آشنا می شود.
** فیلم سینمایی راز دریاچه به کارگردانی میشل رویتز و تهیه کنندگی کریستین بکر بعدازظهر جمعه از شبک ـه دو سیما پخش می شود.
این فیلم داستان سری دوازده ساله است که علاقه زیادی به جانوران ناشناخته و اسرارآمیز دارد.
این فیلم سینمایی محصول مشترک سال 2008 کشورهای آلمان و اتریش است.
** فیلم سینمایی اوهام نیز به کارگردانی کاظم معصومی و تهیه کنندگی امیرحسین شریفی ساعت 23 جمعه هفتم مرداد پخش می شود.
در این فیلم شهاب حسینی، بابک حمیدیان و لاله اسکندری ایفای نقش کرده اند.
این فیلم داستان شروین را نشان می دهد که به همراه همسرش ستاره برای گذراندن ماه عسل، شبانه وارد باغی ویلایی می شوند اما همان شب ستاره گم می شود و شروین با دیدن سارا همسرسابق خود تصور می کند نوعروسش توسط سارا ربوده شده است.
شبکه س ـه ------------- ** فیلم سینمایی پادشاه دیوانه 3 به کارگردانی دیوید کارسون محصول سال 2000 کشورهای آلمان ، انگلیس و آمریکا با بازی کیمبرلی ویلیامز،پاسلی واسکوت کوهن ظهر پنجشنبه از شبکه سوم سیما باز پخش می شود.
** فیلم سینمایی بازرس مورس نیز به کارگردانی هربرت ویس بعد از ظهر پنجشنبه از شبکه سه سیما پخش می شود.
جوهان توان و کوین واتلی درفیلم سینمایی بازرس مورس محصول سال 2000 آمریکا و انگلستان به ایفای نقش پرداخته اند.
** فیلم سینمایی ظهر شانگهای به کارگردانی تام دی و بازی جکی چان و اوون ویلسن نیز ساعت 19 از این شبکه روی آنتن می رود.
در این فیلم، یکی از مخالفان امپراطور چین دختر او را می رباید و جکی چان که یکی از نیروهای گارد سلطنتی است برای آزادی او اقدام می کند و پس از گذشتن از مشکلات فراوان درنهایت شاهزاده را نجات می دهد.
این فیلم محصول سال 2000 آمریکا و هنگ کنگ است.
** فیلم سینمایی داستان پلیس با بازی الن دلون و جان لویس به کارگردانی جاکواس دری نیمه شب پنج شنبه از شبکه سوم سیما روی آنتن می رود؟ این فیلم محصول سال 1975 کشور فرانسه است.
این فیلم که مضمونی پلیسی - جنایی دارد، زندگی قاتلی به نام بریسون را روایت می کند که تازه از زندان فرار کرده است.
** فیلم سینمایی سرعت مرگ بار نیز به کارگردانی کیم باس ظهر روز جمعه از شبکه سوم سیما باز پخش می شود .
این فیلم محصول سال 2010 آمریکا است.
** فیلم سینمایی جوزی ولز که قرار است ساعت 15 روز جمعه از این شبکه پخش شود، داستان چند شهروند عادی انگلیسی است که هریک به نوعی به وسیله تبهکاران مورد آزار قرار گرفته اند و با تشکیل یک گروه به مقابله با اشرار می پردازند و تصمیم می گیرند عدالت را در مورد جانیان اجرا کنند.
دنی دیول و سین بیون در این فیلم سینمایی به کارگردانی نیک لاو ایفای نقش کرده اند، این فیلم محصول سال 2007 انگلیس است.
** فیلم سینمایی نفوذی به کارگردانی کنت گلنان نیز ساعت 19 روز جمعه از این شبکه روی آنتن می رود؟ این فیلم محصول سال 2008 انگلستان است.
در خلاصه داستان فیلم با بازی ریز احمد و چارلی برووکس آمدهاست: یک فرد خلافکار با دوستی و آشنایی با زنی که در یک شرکت به نام آی تی وی کار می کند، می خواهد با اختلاس از آن شرکت سرمایه کلانی به جیب بزند.
شبکه چهار ------------- ** فیلم سینمایی دست ها روی شهر به کارگردانی فرانچسکو رزی محصول سال 1963 ایتالیا، ساعت 11 و 30 دقیقه پنجشنبه از شبکه چهارسیما پخش می شود.
این فیلم داستان به ساختمان سازی است که در شهرداری ناپل نفوذ دارد و نقشه گسترش شهر را به نحوی طراحی کرده است که گسترش شهر به سمت زمین های او و دوستانش در شمال شهر باشد. همزمان در محله فقیرنشین شهر با فروریختن یک ساختمان قدیمی بر اثر لرزش های ناشی از عملیات ساختمانی چند نفر کشته می شوند.
این فیلم در ژانر سیاسی و اجتماعی تولید شده و رود استایگر و گویدو آلبرتی آن نقش آفرینی کرده اند.
** فیلم سینمایی فال قهوه به کارگردانی فرزادموتمن و تهیه کنندگی مهدی گلی زاده و با بازی اشکان خطیبی و شبنم قلی خانی نیز ششم مرداد از ساعت 15و 30 دقیقه از شبکه چهار سیما باز پخش می شود.
** مسیر ایرلندی فیلم سینمایی دیگری است که در قالب برنامه سینما 4 شامگاه جمعه از شبکه چهارم سیما پخش می شود.
کن لوچ کارگردان این فیلم است که در سال 2011 توسط کشورهای انگلستان ، فرانسه و بلژیک ساخته شد.
در خلاصه داستان فیلم با بازی مارک ووماک،آندره لویی، جاتن بیشاپ، تریوور ویلیامز، جف بل وجک فورچون آمده: فرگوس که قبلا برای یک شرکت امنیتی انگلیسی درعراق کار می کرد، از مرگ عزیزترین دوست و همکارش فرانکی خبردار می شود ، ولی شواهدی او را به شک می اندازد.
شماره 420 ساعت 14:20 تمام
۰ نفر