۱ آبان ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 4159044
T T
۰ نفر
..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/08/01 اجتماعی.بهداشت.سلامت تهران - مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: 90 درصد مسمومیت های مردم کشور به علت مصرف دارو است .
به گزارش ایرنا، بر اساس گزارش این مرکز ، 70 درصد مسمویت ها نیز به دلیل مواد شیمیایی موجود در شوینده ها و پاک کننده ها و یک درصد مسمویت ها نیز ناشی از مواد غذایی است .
گزارش این مرکز نشان می دهد:از میان 13 هزار و 300 تماس تلفنی دریافت شده در شش ماهه نخست سال گذشته ، 5/2 درصد آنها مربوط به مسمومیت هاست که از این میزان 60 درصد مسمومیت ها تصادفی گزارش شده است.
بنا بر این گزارش ، تعداد مسمومین بزرگسال مراجعه کننده به بیمارستان مرکزی مسمومیت ها (لقمان حکیم ) 30 هزار مورد در سال است که 12 هزار نفر از این تعداد بستری می شوند.
برپایه این گزارش عمده ترین عوامل مسمومیت زا داروها، گاز منوکسیدکربن، سموم دفع آفات، مواد شیمیایی، محصولات بهداشتی، شوینده و آرایشی در منازل، گیاهان سمی، فلزات سنگین، گزیدگی ها و غذای آلوده به سم هستند.
این گزارش می افزاید: از امروز به مدت یک هفته ، هفته پیشگیری از مسمومیت ها در کشور نامگذاری شده است .
مسمومیت ناشی از گازها و منوکسیدکربن، پیشگیری از مسمومیت ها در اطفال، پیشگیری از مسمومیت ناشی از سوء مصرف مواد در جوانان، پیشگیری از مسمومیت با مواد غذایی و گیاهان سمی، پیشگیری از بروز مسمومیت با سموم دفع آفات و مواد شیمیایی و شوینده خانگی، پیشگیری از مسمومیت ناشی از گزیدگی و پیشگیری از بروز مسمومیت های دارویی از عناوین این هفته است .
اجتمام 9022** شماره 665 ساعت 18:17 تمام
۰ نفر