امسال ۲۳ مسمومیت ناشی از آب و غذای آلوده در چهارمحال و بختیاری گزارش شد

شهرکرد- ایرنا- مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: امسال با وقوع ۲۳ طغیان مسمومیت ناشی از آب و غذای آلوده حدود ۴۰۰ نفر از مردم استان راهی مراکز بهداشتی شدند.

اصغر نوروززاده روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا به مناسبت هفته پیشگیری از مسمومیت‌ها افزود: یکی از مهمترین مسمومیت‌هایی که سالانه افراد زیادی را ابتلا می‌کند مسمومیت ناشی از مواد غذایی و نوشیدنی‌هاست که به سبب افزایش مسافرت‌ها و مصرف غذا در خارج از خانه در حال گسترش است.

وی ادامه داد: مسمومیت غذایی از خوردن غذا یا آشامیدنی که قبل از آن با یک سم‌آلوده شده ایجاد می‌شود و منبع این سموم باکتریایی مواد شیمیایی سمی و سموم طبیعی موجود در بدن حیوانات دریایی، گیاهان و قارچ‌ها و آلودگی با فلزات سنگین مانند مس، آهن و جیوه است.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه ویروس و انگل نیز می‌تواند موجب مسمومیت شود تصریح کرد: با وجود نظارت‌هایی که مرکز بهداشت بر آب و غذای مصرفی مردم دارد اما نیاز به همراهی و مشارکت بیشتر مردم در رعایت توصیه‌های بهداشتی و مراقبت‌های این بخش هستیم.

نوروززاده با توصیه نسبت به پرهیز مردم استان در خرید مواد غذایی از دوره‌گردها و مراکز غیرمعتبر، اظهار داشت: مردم در هنگام خریداری مواد غذایی به تاریخ انقضای آن توجه داشته و از مراکزی اقدام به تهیه غذا کنند که دارای پروانه بهداشت است.

وی یادآور شد: اگرچه مسمومیت‌های ناشی از مواد غذایی و آب در استان طی سالجاری فوتی به همراه نداشته اما مشکلات جسمانی ناشی از مسمومیت‌ها می‌تواند فشار روحی و اقتصادی بر خانواده‌ها تحمیل کند.

به گزارش ایرنا از یکم تا هفتم آبان با عنوان هفته پیشگیری از مسمومیت‌ها نامگذاری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha