۱۹ تیر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 4573565
T T
۰ نفر
...............................................................
بندرانزلی ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 19/04/87 داخلی.اجتماعی.جهاددانشگاهی.
رییس جهاد دانشگاهی کشور روز چهارشنبه در حاشیه گردهمایی معاونان پژوهشی جهاد دانشگاهی کشور گفت: در حوزه مهندسی به بیش از 100 دانش فنی دست یافته ایم که این دانش قابل مقایسه و رقابت با دانش خارجی است.
"حمیدرضا طیبی" در مصاحبه با خبرنگار ایرنا در بندرانزلی اظهار داشت: جهاد دانشگاهی یکی از بزرگترین مجموعه های فناوری، پژوهشی و آموزش تخصصی و فرهنگی در سطح کشور است.
وی خاطرنشان کرد: ما در زمینه علم فناوری مشکلی نداریم بلکه باید به خودباوری برسیم و در راه رسیدن به وضعیت مطلوب گام برداریم.
طیبی افزود: جهاد دانشگاهی در حوزه پژوهش و فناوری در زمینه های پزشکی در مرز تولید علم در حال حرکت است .
رییس جهاد دانشگاهی کشور تصریح کرد: پژوهشکده رویان جهاد دانشگاهی در زمینه علوم سلولی و سلول های بنیادی تاکنون کارهای بسیار خوبی انجام داده و تلاش این پژوهشکده بر بالینی کردنی این سلول ها است.
وی متذکر شد: پژوهشکده رویان توانسته در تبدیل سلول ها به بافت های مختلف و استفاده از آن در درمان بخش های چشم، کبد، قلب، استخوان به دستاوردهای خوب و در حال توسعه ای دست یابد.
طیبی از اقدامات مهم جهاد دانشگاهی به ایجاد توافقنامه در طراحی دکل های نفت وگاز با وزارت نفت برای اولین بار اشاره و خاطرنشان کرد: در زمینه اکتشافات و تجهیزات درون چاهی با این سازمان به توافقاتی رسیده ایم.
وی همچنین تصریح کرد: یکی از کارهای مهم در جهاد دانشگاهی به ارتباط گسترده با وزارتخانه های صنعتی برای ورود به عرصه های بزرگ کاری و تامین نیازهای آنها است.
رییس جهاد دانشگاهی کشور افزود: در خصوص شبیه سازی حیوانات نیز در اصفهان کارهای خوبی انجام شده که نتیجه ان در چند ماه اینده اعلام خواهد شد.
به گفته وی در سند چشم انداز جهاد دانشگاهی مقرر شده همه واحدها موضوعهای استانی را مطالعه و حداقل یک یا دو موضوع خوب را انتخاب و محور پژوهشهای خود قرار دهند.
وی تصریح کرد: این پژوهشها باید در سطح ملی و بین المللی ارائه شود.
طیبی یاداور شد: محصولات تولید شده ما قابلیت صادرات را دارد زیرا به لحاظ تکنولوژی با بهترین های خارجی در ایران رقابت می کند و موفقیتهای خوبی نیز کسب نموده ایم.
به گفته وی بازارهای هدف برای این محصولات کشورهای شمال ایران ،امارات متحده عربی و کشورهای همجوار ، شمال افریقا و همسایه های غربی ما هستند.
جهاد دانشگاهی کشور شامل 15 پژوهشکده در حوزه های مهندسی ، کشاورزی ، علوم پایه ، علوم انسانی ، فرهنگ و هنر ، 42 واحد استانی ، 17 سازمان و موسسه ، یک دانشگاه، هفت موسسه آموزش عالی ، 35 مجموعه علمی کاربردی ، 110 مرکز آموزش تخصصی در حوزه فعالیت هنری ، دو خبرگزاری بزرگ و تخصصی و سازمانهای تخصصی مانند گردشگری علمی است.
506/7151 /620 شماره 755 ساعت 17:14 تمام
۰ نفر