۱۶ مرداد ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 4593407
T T
۰ نفر
..............................................................
یاسوج ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 16/5/87 داخلی.اجتماعی.خبرنگار.
معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: حرفه خبرنگاری به نوعی مهندسی است از این رو هر کسی نمی تواند وارد این حرفه شود.
به گزارش ایرنا خلیفه خلقی پور چهارشنبه در مراسم تجلیل از خبرنگاران و فعالان عرصه مطبوعاتی این استان افزود: ظرافت، حساسیت و سختی کار خبرنگاری به گونه ای است که اجازه فعالیت را برای افراد غیرمتخصص منع کرده است.
وی بیان کرد: در این برهه از زمان که به عصر ارتباطات نیز معروف شده، اهمیت، ارزش و پایداری این شغل ارزنده نیز محسوس تر و مهمتر از گذشته به نظر می رسد.
خلقی پور اظهار داشت:خبرنگاران شالوده اصلی و مبنای حرکت آیندگان در عرصه های مختلف علمی، سیاسی ،اجتماعی ،اقتصادی فرهنگی و هنری محسوب می شوند.
وی گفت: امانت داری، ادب ونزاکت خبرنگار، امر مهم واساسی در عرصه اطلاع رسانی است و خبرنگاران واصحاب رسانه کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه عملکرد مثبت وقابل قبولی نسبت به سایر استان های دیگر در کشور داشته اند.
خلقی پور بااشاره به فرهنگ نامناسب افراط و تفریط عنوان کرد:با وجود این شرایط، حساسیت و دقت نظر بیشترخبرنگاران در زمینه اطلاع رسانی امری اجتناب ناپذیر به شمار می رود.
وی،پرورش و تقویت روحیه نقدپذیری از سوی مسوولان استانی را در درجه نخست و همچنین خبرنگاران واصحاب رسانه را از سوی دیگر از جمله راهکارهای اساسی برای ایجاد تعامل وهماهنگی میان این دو گروه عنوان کرد.
خلقی پور گفت: بدون تردید هدف اصلی مسوولان اجرایی و اصحاب رسانه توسعه پیشرفت و تعالی روزافزون و همه جانبه این استان است.
وی اظهارداشت:حرفه خبرنگاری با تمام ظرافتی که دارد کار بسیار طاقت فرسا و حساس است.
وی بیان کرد:فعالیت رسانه ای به تازگی دراین استان جدی شده است و خبرنگاران امروز، شالوده کار این حرفه در آینده هستند.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه وبویراحمدنیزدر این نشست گفت: جلب اعتماد عمومی مردم یکی از شاخص های اصلی در حرفه خبرنگاری است.
نادر منتظریان افزود:امروزه عرصه اطلاع رسانی وخبردهی در دنیا لحظه ای و به روز شده بنابراین همگام شدن با این مسیرامری لازم وضروری به نظر می رسد.
وی بیان کرد:زیرکی ،باهوشی،استقلال وشهامت ازجمله ویژگی های مهم و منحصر به فرد خبرنگار محسوب می شود.
منتظریان اظهار داشت:صحت،صداقت و صراحت در تهیه خبر وگزارش موجب اعتماد سازی مردم و در نتیجه پویایی،فعالیت و تشویق بیشتر خبرنگار در کار خبری خود می شود.
وی، حرفه وشغل خبرنگاری را از جمله مشاغل سخت ،طاقت فرسا ودر عین حال ظریف و حساس دانست و ابراز داشت: انتظار می رود که خبرنگاران واصحاب رسانه در این استان ارزش والای خود را به خوبی نشان دهند.
منتظریان عنوان کرد: تاکنون کار خبرنگاران این استان در انعکاس اخبار و اطلاعات لازم درزمینه خدمات ارزنده نظام مقدس جمهوری اسلامی ودولت مثبت بوده واین امر در تحقق برنامه های کاری مسوولان اجرایی تاثیر بسزایی داشته است.
هفدهم مرداد به یاد شهید محمود صارمی خبرنگار ایرنا که قربانی شقاوت طالبان در افغانستان شد، روز خبرنگار نامگذاری شده است.ک/2 7533/2757/563/675 شماره 570 ساعت 15:04 تمام
۰ نفر