۲ آبان ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 4652598
T T
۰ نفر
..................................................
بجنورد ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 02/08/87 داخلی.اجتماعی.درمان.تنبلی چشم.
معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان شمالی گفت: 700 پایگاه سنجش تنبلی چشم در این استان برای اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم فعال شد.
هاجر پاکدین روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: این پایگاهها به صورت ثابت و سیار برای معاینه تنبلی چشم در مهد کودکها، مراکز بهداشت و درمان، نهضت سوادآموزی، بسیج و آموزش و پرورش مستقر شد.
وی با اشاره به اهمیت سنجش به موقع چشم کودکان برای پیشگیری از ابتلا به تنبلی چشم، گفت: این طرح امسال برای کودکان بین سه تا شش سال اجرا می- شود.
وی افزود: پیش بینی می شود امسال بیش از 80 درصد از کودکان سه تا شش سال استان زیر پوشش این طرح قرار گیرند.
وی اضافه کرد: با راه اندازی دستگاه های غربالگری بینایی سنجی نیز کودکان دو ساله جدای از این طرح معاینه چشم می شوند.
پاکدین تعداد پایگاه های سنجش تنبلی چشم در این استان در سال گذشته را 546 پایگاه ذکر کرد و گفت: 18 هزار و 58 کودک چهار تا شش سال پارسال در این طرح معاینه شدند.
معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان شمالی گفت: از این تعداد کودک معاینه شده، 727 نفر به بینایی سنج ارجاع شدند که 337 نفر معادل 50 درصد از ارجاعشدگان دارای بیماریهای چشمی بودند و 10 نفر نیز جراحی چشم شدند.
وی ادامه داد: سال گذشته 66 درصد از کودکان چهار تا شش سال زیر پوشش این طرح معاینه چشم شدند.
پاکدین خاطرنشان کرد: در مراحل دوم اجرای این طرح کودکانی که نیاز به ارجاع به بینایی سنجی، چشم پزشکی و عمل جراحی داشته باشند کلیه هزینه درمان آنان توسط بهزیستی پرداخت می شود.
خراسان شمالی 44 هزار کودک چهار تا شش سال دارد. ک/2 7186/626/659 شماره 190 ساعت 11:54 تمام
۰ نفر