۲۲ مهر ۱۴۰۳، ۷:۴۷
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85625867
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بینایی ۲۰ هزار کودک خراسان شمالی غربالگری شد

۲۲ مهر ۱۴۰۳، ۷:۴۷
کد خبر: 85625867
بینایی ۲۰ هزار کودک خراسان شمالی غربالگری شد

بجنورد-ایرنا- سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان شمالی گفت: ۲۰ هزار کودکان سه تا ۶ سال این استان ۶ ماهه نخست امسال زیر پوشش غربالگری تنبلی چشم قرار گرفتند.

صادق جعفری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: گروه هدف این طرح کودکان سه تا ۶ سال هستند که با انجام معاینات ضمن تشخیص اختلالات بینایی و تنبلی چشم بلافاصله مداخلات لازم برای پیشگیری از معلولیت بینایی ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه عارضه تنبلی چشم در صورت درمان به موقع قابل پیشگیری است و موجب رفع مشکلات بینایی افراد در سنین بالاتر می‌شود؛ از خانواده‌ها خواست تا فرزندان سه تا ۶ سال خود را در این برنامه معاینه کنند.

سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان شمالی اضافه کرد: بیماری تنبلی چشم یک اختلال اکتسابی بینایی یکطرفه و گاه دوطرفه است که پس از رفع هرگونه عیب انکساری و یا ضایعه ارگانیک در چشم برطرف نشده و کماکان باقی می‌ماند.

وی ادامه داد: این بیماری اگر به موقع درمان نشود فرد را از یک یا هر دو چشم بسیار کم بینا و یا نابینا خواهد کرد ولی در صورت درمان به موقع قابل پیشگیری است.

جعفری تاکید کرد: پنج هزار و ۳۸۴ نوزاد در این مدت و یک هزار و ۴۵۳ کودک پیش از دبستان غربالگری شنوایی شدند.

۳۹ هزار و ۱۲۶ کودک سه تا ۶ سال سال در گذشته در این استان غربالگری بینایی و پیشگیری از تنبلی چشم شدند که از این تعداد هزار و ۱۸۴ نفر به بینایی سنج ارجاع داده شد، ۳۵۲ نفر از عینک رایگان بهره مند و برای چهار نفر جراحی چشم انجام شد.

براساس آمار اداره کل ثبت احوال خراسان شمالی، اسامی بیش از ۵۱ هزار کودک سه تا ۶ سال ثبت شده است.

خراسان شمالی دارای یک میلیون نفر جمعیت است که ۴۴ درصد آنان در روستاها زندگی می کنند و این استان از ۹ شهرستان تشکیل شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha