۲۵ فروردین ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 4735972
T T
۰ نفر
..................................................................
بجنورد ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 25/01/86 داخلی.اجتماعی.خدمات شهری.
شماری از شهروندان بجنورد مرکز خراسان شمالی از وجود حفره ها و چاله های مکرر در خیابانها و معابر و عدم ساماندهی این وضعیت توسط شهرداری شکایت دارند.
آنان روز شنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی گفتند: حفاریها و کندن کانال های متعدد توسط سازمانهای مختلف، سطح خیابانها و معابر شهری را ناهموار کرده است.
یکی از شهروندان ساکن در خیابان مدرس بجنورد گفت: کوچه های منتهی به این خیابان وضعیت بسیار نابسامانی دارند.
محمدجواد شاکری افزود: وضعیت به قدری بد است که حتی تاکسیهای تلفنی با بهانه کردن وجود چاله و گودالهای فراوان، از تردد و خدمات دادن به ساکنان این کوچه ها اظهار ناخرسندی می کنند.
وی گفت: شهرداری باید وضعیت این کوچه ها را ساماندهی کند.
برات حصاری یک شهروند دیگر نیز گفت: سازمانها برای اجرای طرحهای خود در سطح شهر با حفر کانال های مختلف نابسامانی هایی در سطح شهر ایجاد می کنند.
او افزود: این حفاریها باعث بسته شدن برخی از خیابانها و بلوارهای شهر شده که میزان وقوع حوادث رانندگی را نیز افزایش داده است.
وی افزود: مسوولان باید در مجوز حفاری به شرکتها و سازمانهای پیمانکار با برنامه ریزی بیشتری عمل کنند تا در یک فاصله کوتاه مدت شاهد چند حفاری در یک منطقه نباشیم.
یک شهروند دیگر نیز گفت: ساکنان کوچه ما سالها با نامه نگاری های مکرر پیگیر آسفالت کردن کوچه توسط شهرداری بودند که بالاخره این آرزو محقق شد اما این آسفالت بیش از یک ماه دوام نیاورد و اوضاع از قبل بدتر شد.
او افزود: بعد از گذشت یک ماه از آسفالت کوچه اداره های مختلف برای اجرای طرحهایشان حفاریهای متعددی در کوچه ایجاد کرده اند.
وی اظهار داشت: شهرداری باید با برنامه ریزی و هماهنگی با دیگر ارگانها کوچه ها را آسفالت کند تا منجر به دوباره کاری نشود.
یکی از شهروندان ساکن خیابان فردوسی گفت: بسیاری از کوچه ها و خیابانها دچار ناهمواریهای بسیاری شده اند و کمتر خیابانی را در شهر می توان پیدا کرد که ناهمواری و دست انداز نداشته باشد.
محسن امینی گفت: بیشتر معابر شهری حفاری شده و چنانچه پس از انجام حفاری اقدام به ترمیم آن محل و روکش آسفالت شود پس از مدتی در اثر نشست زمین، شاهد چاله های فراوانی در معابر هستیم.
یک راننده تاکسی تلفنی نیز گفت: بسیاری از کوچه ها آنقدر ناهمواری و دست انداز دارند که تردد در آنها به سختی انجام می شود.
شهردار بجنورد ضمن تایید نابسامانی و مشکلات موجود در معابر شهری گفت: با خرید کارخانه 120 تنی آسفالت تمامی خیابانها، معابر و حواشی بجنورد آسفالت و روکش می شود.
سیدعباس حسینی افزود: با مساعد شدن شرایط جوی، روزانه دو کیلومتر از معابر شهری بجنورد آسفالت می شود.
وی اظهار داشت: بسیاری از حفاریهای انجام شده برخی ادارات مانند آب و فاضلاب و مخابرات در سطح شهر به منظور خدمات به شهروندان است و اگر اجازه حفر داده نشود اعتبار تخصیصی آنان برگشت خواهد خورد.
او گفت: طرح روکش آسفالت شهرداری در برخی از خیابانها و معابری که نیاز به روکش دارند و هم اکنون دارای کنده کاری نیز هستند به دلیل طرحهای در دست اجرا و جلوگیری از دوباره کاری، به عقب می افتد.
وی افزود: همچنین به دلیل خرید هفت دستگاه ماشین آلات راه سازی کار آسفالت خیابان و معابر سرعت می گیرد.
شهردار بجنورد گفت: با توجه به بارندگی های فصل بهار، تمامی حفاریها و چاله های حفر شده در معابر بجنورد شن ریزی شده است.
او ابراز امیددواری کرد تا دو سال آینده تمامی خیابانها، کوچه ها و حواشی شهر آسفالت شود.
شهر بجنورد بیش از 200 هزار نفر جمعیت دارد.
7184/626/660 شماره 347 ساعت 24:13 تمام انتهای پیام C25.13-24-50
۰ نفر