۳۰ تیر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 4800180
T T
۰ نفر
...................................................................
بندرعباس ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 30/4/86 داخلی.اقتصادی.شناور.
مدیر کل بنادر و کشتیرانی هرمزگان گفت: هرچند سال گذشته توفیقاتی برای خرید 30 فروند شناور مسافربری استاندارد و ایمن خارجی به دست آمده بود اما برخی تنک نظریها این امر را با مشکل مواجه کرده است.
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی محمدرضا اشک ریز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نادیده گرفتن واقعیتها و کارشکنی سیستم بانکی موجب شده تامسیر هرگونه تحول مثبت درزمینه ارتقای کیفیت شناورهای مسافری دریایی در آینده نزدیک مبهم بماند.
وی ادامه داد:در حالی که ناتوانی تولیدکنندگان داخلی شناورهای مسافری در ساخت شناورهای استاندارد و با کیفیت یک واقعیت است مخالفت متعصبانه و تنک نظرانه با ورود شناورهای خارجی، نتیجه ای جز به خطر افتادن تردد حمل و نقل دریایی در بخش مسافری نخواهد داشت.
اشک ریز بیان کرد:درشرایط کنونی،هرمزگان به یکصد فروند شناور مسافری استاندارد نیازمند است و اگرسازندگان داخلی شناور، ادعای برخورداری از دانش، تکنولوژی و تجربه مورد نیاز را دارند می توانند ساخت 70 شناور را بر عهده بگیرند تا توانمندی خود را به اثبات برسانند.
مدیرکل بنادر و کشتیرانی هرمزگان گفت:با وجود آنکه 96 درصد مسافرت های دریایی کشور در هرمزگان انجام می شود، اما واقعیت این است که برای این حجم تردد، شناورهای ایمن و استاندارد مهیا نشده است.
اشک ریز افزود:بدین ترتیب و با روند فعلی در سالهای آینده نیز مشکلات و چالشهای حمل و نقل دریایی در بخش مسافری لاینحل خواهد ماند.ک/3 7192/667/675 شماره 604 ساعت 18:53 تمام
۰ نفر