۲۸ مهر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 4841039
T T
۰ نفر
...................................................................
نوشهر، خبرگزاری جمهوری اسلامی 28/07/86 داخلی.جلسه.مصاحبه.مطبوعاتی.انتظامی.
فرمانده نیروی انتظامی نوشهر گفت: وقوع انواع جرایم حدود 70 درصد در شش ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در این شهرستان گردشگرپذیر غرب مازندران کاهش داشته است.
سرهنگ "داود آقابابایی" روز شنبه در جمع خبرنگاران این شهرستان، دلیل کاهش این میزان جرایم را حضور بموقع ماموران پلیس در صحنه و همکاری مطلوب مردم شهرستان با این نیرو اعلام کرد.
وی سرقت مسلحانه، سرقت خودرو، سرقت منزل، سرقت به عنف و زورگیری، درگیری و چاقوکشی و نیز تحرک اراذل و اوباش را از مهمترین وقوع جرایم در این شهرستان برشمرد.
وی با قدردانی از رسانه ها در تعامل با این نیرو و انعکاس بموقع رخدادها در این شهرستان خاطرنشان کرد: رسانه ها در توسعه و تثبیت امنیت اجتماعی بسیار نقش ارزنده و کلیدی داشته اند.
به گزارش ایرنا، سرهنگ آقابابایی از خبرنگاران خواست تا برای توسعه کارشان در این بخش، دانستنیهای پلیسی را فرا گیرند.
به گفته او فراگیری دانستنیهای پلیسی در آگاه سازی و احساس امنیت روانی مردم بسیار موثر است.
آقابابایی هفته ناجا را به عنوان تبلیغ برای نیروی انتظامی ندانست و افزود: این هفته یادآوری مشارکت عمومی مردم با این نیرو است که در گرو آن امنیت عمومی جامعه تامین خواهد شد.
فرمانده انتظامی نوشهر تصریح کرد: در تمام دنیا توسعه مستلزم تامین امنیت است و تولید امنیت یک فرآیند کلی است و همه نهادها باید در تحقق این امر همکاری لازم را با این نیرو داشته باشند.
وی رویکرد پلیس را برمبنای دواصل جامعه محوری و جامعه نگری در تثبیت نظم عمومی و امنیت دانست و اضافه کرد: این رویکرد مهم ناجا محسوب می شود.
آقابابایی اجرای طرحهای امنیتی تابستانه، طرح پشتیبانی از دولت در راستای اجرای طرح سهمیه بندی بنزین، طرح امنیت اخلاقی و اجتماعی، طرح اراذل و اوباش و طرح جامع ترافیکی را از جمله طرحهای این نیرو برشمرد.
وی عمده ترین مشکلات فراروی این شهرستان را معضل ترافیک عنوان کرد و گفت: با اجرای طرح جامع ترافیکی، این مشکل شهرستان مرتفع خواهد شد.ک/2 621/690 شماره 185 ساعت 11:27 تمام
۰ نفر