۲۹ مهر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 4841922
T T
۰ نفر
.....................................................
بجنورد ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 29/07/86 داخلی.اجتماعی.انتظامی.
رییس پلیس امنیت عمومی خراسان شمالی گفت: نیروی انتظامی این استان در راستای اجرای طرح امنیت اجتماعی و اخلاقی امسال به 30 هزار بدحجاب در معابر عمومی تذکر داد.
سرهنگ ستار بزرگمهر روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته ناجا افزود از 428 فرد بدحجاب تعهد عدم تکرار بدحجابی اخذ و 33 بدحجاب نیز به دلیل استمرار بدحجابی تحویل دستگاه قضایی شدند.
وی گفت: از زمان اجرای طرح امنیت اجتماعی و اخلاقی در خراسان شمالی از مهر پارسال 34 هزار نفر بدحجاب تذکر لسانی دریافت کرده اند.
رییس پلیس امنیت عمومی خراسان شمالی برخورد با واحدهای صنفی متخلف را نیز از وظایف پلیس امنیت عمومی دانست و افزود: از هفته نیروی انتظامی پارسال تاکنون ماموران اداره اماکن از 30 هزار واحد صنفی در این استان بازدید کرده اند.
وی گفت: پنج هزار و 405 واحد صنفی متخلف شناسایی و برای عدم تکرار جرایم از آنها تعهد اخذ شده و هزار و 368 واحد صنفی نیز اخطار کتبی دریافت کردند.
او ادامه داد: 681 واحد صنفی در سطح خراسان شمالی به دلیل تکرار جرایم پلمپ شده و مالکان 211 واحد نیز برای برخورد با جرایم تحویل دستگاه قضایی شدند.
وی تخلف این واحدها را عدم رعایت شئونات اسلامی و اخلاقی، نداشتن پروانه کسب، فروش سی دیهای غیرمجاز و دیگر موارد اعلام کرد.
او ادامه داد: بیشترین واحدهای صنفی پلمپ شده از سوی پلیس امنیت عمومی مربوط به مراکز اینترنتی بوده که 183 واحد صنفی پلمپ و 107 نفر دستگیر و تحویل دستگاه قضایی شدند.
رییس پلیس امنیت عمومی خراسان شمالی همچنین از پلمپ 130 آرایشگاه زنانه در این استان به دلیل عدم رعایت شئونات اسلامی خبر داد و گفت: 33 نفر از زنان آرایشگر این آرایشگاهها برای برخورد با جرایم تحویل دستگاه قضایی شدند.
وی افزود: ماموران انتظامی خراسان شمالی طی یک سال گذشته از سه هزار و 807 آرایشگاه زنانه بازدید کرده اند.
او به بانوان توصیه کرد در انتخاب آرایشگاههای زنانه دقت بیشتری داشته و از مراجعه به آرایشگاههای زنانه فاقد مجوز قانونی خودداری نمایند.
وی در مورد صدور گذرنامه در خراسان شمالی نیز گفت: طی یک سال گذشته برای 10 هزار و 724 متقاضی گذرنامه صادر و تحویل شده است.
او افزود: همچنین در این مدت گذرنامه پنج هزار و 426 تن از اتباع خارجی نیز تمدید شد.
2712/626/660 شماره 245 ساعت 12:24 تمام
۰ نفر