۳۰ آذر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 4885641
T T
۰ نفر

نماز عید سعید قربان در لندن اقامه شد

۳۰ آذر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 4885641
............................................
لندن، خبرگزاری جمهوری اسلامی 30/09/86 خارجی.فرهنگی.انگلیس.عیدقربان.نماز.
در فرخنده روز عید سعید قربان، عید رهایی از تعلقات غیر خدایی و عید ایمان و معرفت، شمار کثیری از مسلمانان مقیم لندن روز جمعه در مرکز اسلامی انگلیس نماز ویژه این روز را اقامه کرد.
به گزارش ایرنا، پیش از نماز عید سعید قربان، ابتدا دعای ندبه قرائت گردید و سپس آیاتی از کلام الله مجید قرائت شد.
نمازگزاران به پاس شکرگزاری از ایزد منان با ندای لبیک، تسلیم و بندگی و اطاعت خود را به درگاه حق تعالی اعلام کردند و به استقبال نماز عید سعید قربان رفتند.
حجت الاسلام و المسلمین "عبدالحسین معزی" در خطبه اول نماز پر شکوه عید سعید قربان با تبریک و تهنیت این مناسبت بزرگ اسلامی به ساحت مقدس حضرت ولی عصر (عج ) و مسلمانان جهان و نمازگزاران، عید الاضحی را روز پیروزی حضرت ابراهیم حنیف (ع) دانست.
وی با بیان اینکه حضرت ابراهیم (ع) یکی از بندگان صالح خدا و به تنهایی یک امت واحده بود و بر علیه مشرکان وجاهلان زمان خود بپاخاست و بر هوای نفس و شیطان غلبه کرد، افزود: عید سعید قربان تنها عید حجاج بیت الله الحرام نیست، بلکه عید امت اسلام در سراسر جهان است.
معزی افزود: ابراهیم خلیل الله در این روز امتحانات بزرگ الهی را با سرفرازی پشت سر گذراند.
"او به تنهایی در برابر شرک و کفر قیام کرد و بت شکنی را آغاز نمود.
خانواده خود را از سرزمین امن و آسایش و سرسبز به دستور پروردگار به سرزمین خشک ولم یزرع برد و در نهایت اقدام به ذبح فرزند عزیزش اسماعیل کرد که خدا مژده تولد او را در ایام پیری به او داده بود.
خطیب نماز عید قربان ادامه داد: در نهایت خدای متعال به پاس گذر از آزمایش های سخت الهی و مبارزه بزرگ با نفس و اثبات بندگی خالصانه و تسلیم محض پروردگار به او پاداش داد و او را پیشوا و مقتدا و از بندگان مومن خود قرارداد.
رییس مرکز اسلامی در پایان خطبه اول گفت: ما پیروان رسولی هستیم که بر حج ابراهیمی صحه گذارد. از این رو، روزی را که شرف پیامبر بزرگ اسلام و آل پیامبر است، عید می گیریم و به درگاه الهی شکرگزاری می کنیم.
بر پایه این گزارش، حجت الاسلام معزی در خطبه دوم نماز عید سعید قربان به برگزاری آیین کنگره عظیم حج اشاره کرد و اظهار داشت: حج خانه خدا یکی از بزرگترین اعمال و عبادات است.
"تسویه جان و پاک شدن دل و از همه مهمتر اجتماع مسلمانان و آشنا شدن با مسایل و مشکلات هم از مهمترین آثار این عبادت است. حج مناسبتی است که در آن مسلمانان بر گرد یک خانه طواف می کنند و بر یک قبله نماز می گذارند و از خدا توان و نیرو می گیرند تا پرچم اسلام و توحید و لا الله الا الله را در سراسر جهان به اهتزاز در آورند." معزی با تاکید بر اینکه همه مسلمانان جهان باید دوشادوش هم علیه کفر و شرک مبارزه کنند، اضافه کرد: مسلمانان باید باور داشته باشند که با اتحاد و همدلی می توان بر همه مشکلات غلبه کرد.
"در حوادث بزرگ تاریخی قرن حاضر شاهد اضمحلال و فروپاشی قدرتهای بزرگی چون رژیم دیکتاتوری شاه و صدام و نظام مارکسیستی که روزی کسی باور به سرنگونی آنها نداشت، بودیم و این وعده الهی است که پیروزی از آن مستضعفان و محرومان و عدالتخواهان و صلح جویان در روز زمین است و لذا روزی باید انتظار فروپاشی کفر و شرک در سراسر جهان را داشته باشیم." رییس مرکز اسلامی انگلیس در پایان سخنان خود با اظهار امیدواری به اینکه امسال سال انسجام امت بزرگ اسلام برای برطرف کردن دردها و مشکلات جوامع اسلامی باشد، دین اسلام را آیین تفکر و مخالف هرج و مرج و خونریزی و خشونت و انتقام جویی معرفی کرد.
وی گفت: اسلام به ویژه مکتب تشیع، مکتب عقلانی و اجتهاد و مکتب زمان و مکان بر اساس آیین مقدس اسلام و قرآن و سنت نبوی است و همواره برای بشر صلح و امنیت و آسایش و زندگی انسانی در پرتو آیین ابراهیمی خواسته است.
روز گذشته نیز شماری از شیفتگان زیارت بیت الله الحرام همراه با میلیونها حجاج سراسر جهان در روز عرفه و در صحرای عرفات، در مرکز اسلامی انگلیس اجتماع کردند و به قرائت دعای روز عرفه که منتسب به حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) می باشد، پرداختند.
اروپام 345** اروپام 345** شماره 232 ساعت 19:50 تمام
۰ نفر