۱۷ اسفند ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 4940871
T T
۰ نفر
.....................................................................
یاسوج، خبرگزاری جمهوری اسلامی 17/12/86 داخلی.سیاسی.انتخابات.هشتم.تبلیغات.
تبلیغات ستادهای نامزدهای انتخاباتی هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی که همزمان با سراسر کشور در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز آغاز شده، به دلیل ازدحام جمعیت در جلوی آنها، موجب ترافیک و راه بندان سنگین در نقاط مختلف این استان و به ویژه در شهر یاسوج شده است.
به گزارش ایرنا، تبلیغات کاندیداهای انتخاباتی مجلس هشتم ازطریق توزیع پوستر و زندگینامه آنان در نقاط مختلف این استان انجام می شود و تا یک روز قبل از برگزاری انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی در روز 24 اسفند ماه جاری ادامه دارد.
شور و شوق تبلیغاتی از سوی هواداران 33 نامزد انتخاباتی هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان نشان از شرکت گسترده مردم در این دوره از انتخابات دارد.
استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل طایفه ای، عشیره ای و قبیله ای بودن به هنگام برگزاری انتخابات شرایط خاصی دارد که تا اندازه فراوانی با سایر استان ها و شهرهای کشور متفاوت است.
ولی با این وجود، انتظار می رود مردم این استان به قانون و مقررات موجود در زمینه تبلیغات انتخاباتی و نحوه اجرای آن به طور کامل توجه کنند.
بررسی ها نشان می دهد که مردم مومن، غیور و ولایتمدار استان درتمام عرصه ها و صحنه های انقلاب اسلامی و به ویژه در بحث انتخابات همیشه شرکت گسترده ای داشته اند.
انتظار می رود نامزدهای انتخاباتی در استان با تبلیغات صحیح و مناسب زمینه را برای شرکت پرشور مردم و برگزاری انتخاباتی سالم همچون سال های گذشته فراهم کنند.
طبق قانون در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی نامزدهای انتخاباتی مجلس هشتم و هوادارانشان به شدت با آنان برخورد می شود.
از 72 کاندیدای ثبت نامی در انتخابات مجلس هشتم در استان کهگیلویه و بویراحمد، 33 نفر نامزدهای انتخاباتی مردم در این دوره هستند.
از این تعداد نامزد انتخاباتی 10 نفر در حوزه های انتخابیه گچساران و باشت، 12 نفر در حوزه های کهگیلویه و بهمئی و 11 نفر نیز در حوزه های بویراحمد و دنا هستند.
از نامزدهای ثبت نامی اولیه انتخاباتی هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی در این استان 51 درصد تایید نهایی شده اند.
بدون شک رعایت دقیق قوانین و مقررات انتخاباتی به هنگام برگزاری انتخابات مجلس هشتم به نفع نامزدها و هواداران کاندیداهای انتخاباتی است.
رعایت شان و منزلت تبلیغات نامزدهای انتخاباتی در برگزاری انتخاباتی صحیح و مناسب تاثیر بسزایی دارد.
تبلیغات صحیح کاندیداهای انتخاباتی هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی موجب شناخت هر چه بهتر مردم نسبت به آنان و عملکردها و برنامه هایشان می شود.
انتخابات سراسری هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی جمعه 24 اسفندماه جاری برگزار می شود.ک/4 7534/563/587 شماره 239 ساعت 17:24 تمام
۰ نفر