۱۱ اردیبهشت ۱۳۷۹، ۰:۰۱
کد خبر: 5627119
T T
۰ نفر
محمدرضاخاتمی : پاسخ اصلی اصلاحات، آرامش و خویشتنداری است # بجنورد ، ایرنا: یازدهم اردیبهشت 1379 برابر با 30 آوریل 2000 محمدرضاخاتمی نماینده منتخب مردم تهران در مجلس ششم گفت: پاسخ اصلی اصلاحات به کسانی که شیوه خشونت را در پیش گرفته اند، آرامش و خویشتنداری است.
وی شنبه شب در جمع مردم بجنورد(شمال شرق ایران ) افزود: حوادثی نظیر ترور، حمله به مطبوعات و اصلاحات در حقیقت ناشی از عصبانیت افرادی است که مشروعیت خود را خدشه دار می بینند.
عضو شورای مرکزی و دبیر سیاسی جبهه مشارکت گفت: این افراد احساس می کنند که پایگاه مردمی آنها به حداقل رسیده است.
خاتمی افزود: اصلاحات به معنی نظارت مستمر مردم بر همه ارکان حکومت برای حل مشکلات و پیشگیری در سوء استفاده از قدرت، اقتصاد، سیاست و سرمایه است.
نماینده منتخب مردم تهران گفت: مهمترین ابزار نظارتی هم مردم هستند و ابزار مردم نیز دانستن و آگاهی است، هیچکس محرمتر و دلسوزتر از مردم بر حکومت نیست.
وی افزود: دیگربعد نظارتی مردم، مساله قدرت انتخاب آزاد است تا بتوانند بر اساس سلیقه خود و برای تحقق مطالباتشان آن کسی را که می خواهند انتخاب کنند.
او با اشاره به برگزاری 20 مورد انتخابات در طول حیات انقلاب اسلامی گفت: این نشان از عزم جدی نظام بر تحقق مردمسالاری است و باید بکوشیم تا با کمال آرامش و در چارچوب قانون اساسی حضور مردم را پاس داریم.
دکتر خاتمی افزود: اجاز ندهیم دستاوردهای دوم خرداد که بازگشت به اصالتهای انقلاب است، دستخوش امیال و هوسهای تعدادی قدرت طلب قرار گیرد.
نماینده منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: به رغم اینکه کسانی به انحاء مختلف قصد تغییر ترکیب مجلس را دارند، مطمئنا این مجلس همراه و همگام با ملت، پشتیبان برنامه های اصلاحات و تحقق بخش اصول انقلاب اسلامی خواهد بود.
او گفت: بزرگترین هدف دشمنان جدا کردن مردم از نظام و حکومت است و بی شک مهمترین حربه آنها دست گذاشتن بر نقاط ضعف ما است.
وی افزود: مردم انتظار دارند تا بعد از گذشت 21 سال از پیروزی انقلاب دستاوردهای نظام در زمینه امنیت و آزادیهای فردی، اجتماعی و حل مشکلات اقتصادی و برخورداری از رفاه را ببینند.
خاتمی گفت : ما نمی توانیم بسیاری از مشکلات را که ریشه در درون دارند نادیده بگیریم و با انتساب آن به توطئه های خارجی از رفع آنها شانه خالی کنیم.
دیگر نماینده منتخب مردم تهران در مجلس ششم نیز در همین نشست گفت: اگر به دنبال توسعه همه جانبه و پایدار هستیم در نخستین گام باید مجلس ما توسعه یافته باشد.
میثم سعیدی شرط لازم برای وجود "دولت پاسخگو" را "مجلس منتقد و پرسشگری" دانست که از دولت حساب کشی کند.
سعیدی یکی از برنامه های مجلس ششم برای افزایش توزیع قدرت در بین مردم را " افزایش اختیارات شوراها " اعلام کرد.
سعیدی گفت: مجلس باید با نهادهای مردم در صحنه سیاست ارتباط داشته باشد و آن نهادهای همزاد مجلس، " احزاب " هستند.
منتخب مردم تهران در مجلس ششم افزود: بنابراین مجلس متکی به نظام حزبی می تواند پاسخگوی مردم باشد.
سعیدی گفت: اگر مجلس پاسخگوی به نظام حزبی باشد، آنگاه احزاب می توانند برنامه های ارایه شده را در آنجا پیگیری کنند. وی افزود: آنهایی که امروز دست به آشوب و خشونت می زنند از شکل گیری چنین مجلسی در هراس هستند.
۰ نفر